onsdag 15 oktober 2008

Trolldeg

När Molly gick upp och sov nu efter lunch så satte jag och Lucas oss och lekte med trolldeg. Ganska roligt får man säga, det blev väl mest att Lucas satt och grejade på, men jag gjorde iaf några saker. Det slutade med att det blev en sån här
En jätte Ahlgrens bil *lol*


Lucas tyckte iaf att det var kul.

Ska snart gå upp och väcka lillagumman och sen ska vi gå ut en sväng. Måste ner med ett helt gäng soppåsar till vägen sen ska fåglarna ha mat i fågelbordet och vi måste få nån luft. Det är strålande sol ute så det gäller att ta tillvara på den.

Fick iaf ett besked idag från röntgen...Allt såg normalt ut...Nu känns det mycket bättre.
Nästa vecka kommer psykologen hit å hälsar på. Får väl se vad hon säger då. Men det var iaf skönt att det inte fanns något på röntgen.

Måste ringa till öron och kolla om Lucas får komma och kolla om han fått nya polyper bakom näsan. Jag kan nästan tänka mig det för han snarkar nåt hemskt och andas aldrig genom näsan nu. Dessutom har han börjat dregla någonting hemskt igen så mest troligt är det väl så. Dom sa juh det när han opererades förra sommaren att dom säkert kommer tillbaka. Men det blir sån skillnad när dom tas bort. Det blev en förbättrad Lucas sist.

Nästa helg är det festligheter på gång i S-vall. Åkeriet skall ha sin höstfest och då blir det först bussresa till S-vall och lunch på go-cart stället där, sedan go-cart körning. Efter det så blir det incheckning på hotell och sen på kvällen middag och Revy på Södra Berget, skall även bo där. Hotellfrukost på söndan och sen buss hem igen. Vill jätte gärna åka med men jag vet inte hur vi skall lösa det med barnvakt. Pappas jaktlag skall ha nån gästjägare med hundar den helgen och mamma känner att det är lite agasamt att vara här ensam med barna om det skulle hända henne något. Man vet juh aldrig säger hon om hon får en hjärnblödning eller hjärtinfarkt. Undrar vem jag fått det pessimistiska ifrån...Hmm...
Så nu letar jag med ljus och lykta efter en barnvakt som kan vara här hemma med barna från lördag morgon till söndag eftermiddag. Fick precis ett förslag från en av Krickens arbetskompisars tjejs mamma att hon skulle vara här för det skulle inte vara några problem. Men det känns juh inte rikigt rätt kan jag säga. Farmor och farfar skall juh åka dit iom att svärmor jobbar på åkeriet så dom går juh inte att fråga. Fast svärmor har juh erbjudit sig att stanna hemma med barna men då blir juh svärfar lessen för han vill juh köra go-cart och gå på revy. Vilket ävel. Fortsättning följer...

Inga kommentarer: