söndag 26 oktober 2008

I går var det lördag

Gårdagen var mycket bra. Först bakade jag och Lucas en Snoddaskaka. Smeten är sååå god. Kakan blev inte så dum den heller. Precis när jag tagit ut den ur ugnen så ringde mobilen. Det var en kompis som jag inte träffat på drygt två år. Han och sonen kom och hälsade på. Åh så trevligt. Har inte träffat Albin förut för han fyller två i januari. Fick veta att dom flyttat till Näsåker, det visste jag inte. Det var hur som helst jätte kul att få surra ett tag. Lucas och Albin hade precis kommit igång med lekarna när det var dags för dom att åka. Mottogs inte med glatt humör direkt. Molly var lite skeptisk till att börja med men det gick bra till slut.

Började med middan när dom åkt så jag skulle hinna få den klar tills det skulle komma matgäster. Gick här å vänta å vänta på att Kricken skulle komma hem. Inte förren tio i fyra stövla han in genom dörren. Surrade lite grann innan han gick ner å elda. Precis när han gått ner så kom Tobias, Rebecka och Niklas. Våra middagsgäster. Jag hade stekt fläskfilé, gjort en jätte god champinjonstuvning och råstekt klyftpotatis. Alla åt med god aptit. När barna gått å lagt sig, vilket dom gjorde med glada miner trots att vi hade främmande och somna på tre röda, så röjde jag i köket.
Efter en stund så ställde jag mig och friterade en massa godsaker; Lökringar, Bläckfiskringar, Fläskfilé, Färska champinjoner. Alla tyckte att det var jätte gott. Å det var det.
Kollade på film och hockey (MoDo vann), strax före tio åkte våra gäster hemöver. Röjde undan det sista innan det blev dags för sängen. Kom faktiskt ihåg att ställa om alla klockor så att dom skulle gå rätt idag.

Så nu är det söndag. Har inte gjort så mycket ännu mer än att ge barna frukost och tvättat en maskin med tvätt. Ska strax gå upp och väcka Kricken så jag får bädda rent i alla sängar. Lucas kissade igenom lite i går kväll och Mollys blöja hade läckt lite i morse. Båda barna är supersnuviga idag. Det är juh typiskt. Vi kan säkert inte inskola Molly något. Bara för att vi måste. Men man kan juh inte bestämma när barna ska vara frisk. Så länge dom inte har feber går det juh bra. Hoppas bara att dom har fulbajsat ifrån sig. Det var ganska lugnt med den varan i går, två gånger var, men det var inte "bra" bajs. Mollys urladdning i morse var inte bra. Lucas pruppade jätte illa men det kom iaf inget i blöjan och det är en förbättring.

Ska eventuellt hem till Mamma och Pappa idag och ta reda på älgkött. Dom hade faktiskt fått skjuta i går. Pappa skulle höra av sig när han visste hur det blir. Inte säkert att dom vill sälja en del. Vi får se. I så fall så stannar Kricken och barna hemma, lugnast så.

Nästa lördag åker vi härifrån vid ett så vi hinner gå runt lite i Ö-vik innan hockeyn. Blir att jag kör, dom bestämde det i går kväll. Varför är jag inte förvånad.

Nej nu måste jag väcka Gubben, hade tänkt hinna färga håret idag också. Dom "små" grå gör sig påminda.

Inga kommentarer: