fredag 3 oktober 2008

Äntligen Fredag


Lämnad Lucas på dagis strax efter halv nio, blev kvar där till strax efter nio. Molly lekte och jag pratade med fröken om att psykologen kommer och kollar Lucas någon dag. När det pratet var klart så åkte jag och Molly ner till Långsele och handlade upp oss inför helgen. Köpte även fågelfrö och lite annat smått å gott till vildfåglarna. För nån vecka sen gjorde jag och Lucas klart med fågelbordet och alla grejer som hör till det och sedan dess har vi haft talgoxar och blåmesar som varit där och letat mat. Dom har sett relativt irriterade ut för att det är tomt överallt. Ja just det ja, jag glömde köpa jordnötter till dom. Men dom får klara sig med fläsksvålar så länge.

När jag bar undan pelargonierna från köksfönstret så har jag haft tomt där så jag införskaffade två garderobsblommor idag på Konsum. Någon dag måste jag åka ner till stan på Bodens och köpa lite nya blommor. Innan vi fick barn hade vi jätte fina blommor överallt, så är inte fallet nu. Vet inte vad som har hänt. Den enda blomman som verkligen frodas och växer som ogräs är gullrankan. Bytte plats på den för ett tag sen och det blev ett lyckokast. Skönt att nåt växer iaf.

I kväll kommer kära bror och svägerskan hit på middag. Dom skall gratta Molly lite i förskott. Hade trott att dom skulle kunna komma hit på söndag samtidigt som Mor och Far men Brollan trodde att han skulle vara bakis då. Det är byajakt i morgon med efterföljande Middag och Fest och Lillebror skall vara med på det. Pappa och Mamma skall vara med dom också, ja Mamma följer väl inte med på jakten men på middan.
I vilket fall som helst så tänker jag bjuda dom på Lasange och vitkålssallad, skall strax ställa mig och göra en kladdkaka som vi kan äta efteråt. Hoppas att dom har tid att vara en stund iaf. Vet att det slutar med att Brollan å Kricken sitter med PS3:t, men det gör väl inte så mycket.

I morgon blir det en eldar dag. Har en stor rathög som måste bort. Tänkte att det kan jag och Lucas roa oss med. Vet inte om gubben åker bort på garaget och byter lite grejer på Mercan, jag hoppas det iaf. Det är välbehövligt. I så fall får väl Molly sitta i vagnen och titta på när storebror och mamma eldar. På tal om storebror. Man får inte säga att Storebror till Lucas för då tittar han bestämt på en och säger: Jag Lucas! Han är så söt.

Usch vad jag virrar på när jag skriver men det blir lätt så när man bara låter fingrarna löpa över tangentbordet och tankarna fladdrar fritt.

Nu är det dags för annat
Tjing

Inga kommentarer: