söndag 19 oktober 2008

Söndag

I fredags när jag for och jobba så försvann Lucas glasögon. När jag kom hem och började kolla så har han för en gångs skull vare jätte duktig och lagt dom i sitt glasögonfodral. Gissa om Kricken hann bli kallsvettig innan vi hittat glasögonen.

I går jobbade jag hela dagen. När barna gått å lagt sig och jag äntligen fick sätta mig i soffan så var det så skönt. En stor pop-corn skål, sockerdricka och "Stjärnor på is". Såg inte hela för jag slog över på TV3 och tittade på "Sing a long". Jag höll på skratta ihjäl mig. Tårarna bara rann. Snacka om att han var duktig på att härmas. Kalla Anka sjunger Sinatras My Way. Ja ett gott skratt förlänger livet.

Så idag är det söndag. Kom hem från jobbet för en timme sedan och har precis satt in en köttfärslimpa i ugnen. Kricken är på garaget med far sin och fixar bilar. Japp, Kricken fixar Mercan. I går när jag jobba så laga han Fiestan. Äntligen får man väl säga. Ska bli skönt när stödlagret på mercan är bytt så det går att köra bilen normalt igen.

Nu ska jag gå upp och väcka Molly så hon inte sover bort hela dagen. Kan bli lite jobbigt för Kricken i kväll annars.

Börjar jobba igen klockan fyra. Inte så kul med dessa delade dagar men det blir juh iaf 10 timmar helg och det är inte fy skam i plånboken vill jag lova.

Inga kommentarer: