onsdag 15 oktober 2008

Ny ryggsäck



Molly fick en ryggsäck av Faster Vikkan i födelsedagspresent. Den är superkul att ha på sig. Hon har inte riktigt koll på hur den ska va egentligen men det här ser ut att funka bara fint. Kan lova att det var ett litet helsike att nysta ut ungen ur härvan. Men det gick.

Ja nu är det iaf bestämt att vi blir hemma bägge två nästa helg. Hade juh hoppats på att vi skulle åka men nu vart de inte så. Jaja, det får bli en annan gång istället.

Lucas hann ha roligt i min bokhylla medans jag höll på med middan. Måste ta å reda upp röran innan jag lägger mig.

I morgon ska Lucas på ögon. Sen blir det nog att vi åker å tittar på en jordbruks och entrepenads utställning som dom har i stan i morgon. Han älskar juh traktorer å såna grejer. Får se vad det är för väder. Regnar det så blir det inget och om han är för busig blir det inte något heller. Han kan juh vara relativt ohörsam när det är något han gillar och då blir det jobbigt som fasen när man är ensam och har Molly med sig också.

Alla jag har pratat med idag om röntgenresultatet har blivit jätte glada. Nu vet vi iaf att det inte finns någon skada där uppe.
Klokare blev vi väl inte men bra känns det.

Ska hämta ut jätte billig snus åt gubben å pappa i morgon. Det är snussatser som man får blanda själv, priset hamnar när det är klart på ca 10 kronor dosan och det får väl anses billigt som fasen. Pappa undra idag om jag hört nåt om snusen å då hade jag inte det så han lär bli glad i morgon när jag ringer till honom och talar om att den kommit. Får bara hoppas att det är snusbart.

På tal om pappa så jobbar han nere i Skule den här veckan och som det låter så blir han där nästa vecka också. Jobbigt för mamma att vara ensam det märks. Hon blir så ampen. Sen är hon inte riktigt vän med Raija. Hon drog juh iväg i morse och blev borta i nästan en timme. Mamma hann juh måla upp värsta senariot under den tiden och sen vart hon förbannad.
Förbannad var hon nog mest hela tiden iofs.
Sen har Tusse vare borta i snart 2 veckor och det är jätte jobbigt för henne. Han var juh hennes ögonsten. Min gammkatt. Jag skaffa Tusse när jag flyttade till Offer för en herrans massa år sen. Sen när jag flytta till stan och han skulle bli innekatt så vart han juh tokig. Då förbarma sig mamma över honom och där har han stanna sen dess så han var juh några år. 14-15 år var han när jag tänker efter.

Nu när det inte blir någon S-vallsresa så tror jag att det blir en skogsutflykt istället. Har lovat Lucas en sån. Han vill grilla korv och dricka varmchoklad. Det är bara att hoppas att det blir bra väder så man kan vara ute.

Det är väl bäst att jag tar å lägger på en rem så jag inte blir vaken så förbaskat länge i kväll igen. I går skulle jag gå å lägga mig vid nio bara jag gett Molly välling. Men när jag skulle stänga datorn så hamna jag juh framför den i 2 timmar liks förbannat. Hittade bla Sandra Dahlbergs (hon från Klimpfjäll) blogg, rackarns vad hon skriver roligt. Lär nog läsa den ganska ofta.
Det finns många roliga bloggar att läsa där ute i cyberrymden, gäller juh bara att hitta dom.
En busgrabb utan glasögon
Liten Molly som äter tårta på sitt kalas. Tänk vad tiden går fort.

2 kommentarer:

Anneli sa...

Kan inte företaget åka till Östersund i stället??? Jag hade kunnat hämta barnen och de kunde ha varit här med oss - hade säkert funkat!! Föreslå det till nästa år! För Sundsvall ligger ju liksom lite åt fel håll.... Det verkar ha gått troll i Sundsvallsresorna för oss kusiner annars, just nu!

Bra att ni känner er nöjda och lättade av beskedet från röntgen! Det är vi glada för!!!

V ska på habben nästa onsdag för "besked". Jag lutar ju mer åt det hållet att jag hoppas att antingen röntgen eller kromosomtesten visar något, så vi kan besvara Felix frågor och förklara varför det just för honom är så särskilt svårt att lära sig läsa t ex. Men vi får väl se!

Kramar till er alla!

Snussatser sa...

Köptes den bästa snussaten, Kungssnus, som finns på markanaden?