fredag 24 oktober 2008

Fredag

Glömde berätta att Psykologen Marie inte kom något i går. Hon ringde tjugo över ett och fundera vart vi var någonstans eller om det var hon som skulle vara någonstans. Jag börja skratta å sa att det var här hon skulle vara. Surrade lite om Lucas och så bestämde vi att hon ska komma hit den 3:e klockan 10 istället. Hon är väldigt lättsam att ha å göra med. Det känns väldigt bra att prata med henne. Tror nästan att jag skulle vilja prata mer med henne inte bara om Lucas utan om allt möjligt.

Som tur va så har Lucas vare hemma idag. Inte alls bra i magen. Molly åkte dit på skiten (haha) i kväll. Hoppas att det går över innan helgen är slut. Snoriga är dom båda två dessutom. Typiskt.

For och handla i eftermiddag alldeles ensam. Helt otroligt att det kan ta längre tid när jag far ensam än när jag har barna med mig. Fast det är klart. Har jag dom med så kutar jag bara igenom affärn men nu tog jag mig tid att kolla lite mer på varorna.

Hade middagsgäster i kväll, Erik och Tobias. Medan jag lagade mat så diskade Erik. Det tycker jag var jätte snällt. När vi ätit klart så åkte Kricken med dom till Eriks stuga där dom ska tillbringa natten med ett stort antal öl. Hoppas att dom får kul.

Kvällen för min del har inneburit att jag lade barna. Först Molly vid halv sju och Lucas vid sju. Plockade ner tvätt från 3 torkställningar och lade undan i garderober och byråer, hängde två maskiner tvätt. Hade inte hunnit det tidigare. Gick ner och och plockade i diskmaskin. Poppade pop-corn å satte mig framför tv:n å titta på Doobidoo. Det var inte så bra i kväll.
Strax före nio ville Molly ha välling så då gick jag upp å hämta henne. När jag lagt henne igen så satte jag mig å betala räkningar, kan säga att det inte var särskilt upplyftande.
Barnas fonder rasar också. Tror att jag ska säga upp fondsparandet å skaffa ett vanligt konto, då har barna iaf kvar dom pengar vi sätter in varje månad.
Gick även in på försäkringskassan och lade in om föräldrapenning nästa vecka när jag ska inskola Molly. Om det nu blir något av de. Bägge barna är snuviga som fasen, ser ut som att Lucas är på väg att få ögoninflammation dessutom. Kan inte minnas att det var något en annan hade när man var liten. Men nu går det stup i kvarten på dagis. Vad beror det på? Jobbigt är det iaf.

Bjöd hem Mamma idag. Hon blev glad men tacka nej. Tänkte att vi kunde haft en mysig tv-kväll och så har hon fått sova över här tills i morgon. Vi är juh ensam hemma båda två. Undra om dom fått skjuta nåt idag Pappas jaktlag. Ja det lär visa sig.

Märkligt vad mycke mer pengar man får när man jobbar. Ja nu menar jag inte att jag tjänar storkovan men när jag är mammaledig och tar ut 5 dagar i veckan på en månad får jag mindre pengar än om jag jobbat 10 dagar. Kan juh inte påstå att det gör något men det är rackarns märkligt iaf. Hade inte fått någon löneförhöjning den här gången. Chefen sa att jag skulle det, men dom kanske ger mig det retroaktivt nästa månad istället. Iofs rör det sig bara om 6 kronor mer i timmen men va fasen, det är mer än förut iaf. Rätt ska vara rätt.

Vet inte om det blir någon utflykt i morgon. Det beror alldeles på våra barns magar. Kanske bara går ut här hemma och gör upp en liten brasa för att grilla korv. Det visar sig. Vädret tror jag skulle bli skapligt i morgon. Hoppas bara att Kricken och grabbarna inte blir borta hela dagen.

Nästa lördag ska vi åka till Ö-vik å titta på hockey. Modo-Rögle. Det blir nog roligt. Ska dit med fyra grabbar så jag kan tänka mig att det blir jag som kör. Kul att göra något annat än bara vara hemma jämt. Nästa söndag ska jag jobba i köket, det blir nog kul det med. Har för mig att det är ett bra gäng som jobbar då.

Måste bara påminna er att läsa Rosabandet bloggen som Marie skriver på Aftonbladet. Vilken kvinna.

1 kommentar:

Anneli sa...

Ni verkar ha en bra relation med er psykolog. Bra, tycker jag!

Hoppas barnen kryar på sig så ni får komma ut på utflykt i morgon!

Anneli