torsdag 9 oktober 2008

Idag den 9 Oktober fyller våran lillgumma Molly 1 år. Tänk vad tiden går fort. Känns som i går man låg där och var nybliven tvåbarns mor.
Började jobba 12 idag så jag hann iaf vara lite med födelsedagsbarnet. Hon är så go den jäntan.
Kricken är hemma och är sjuk idag också. Han hade inte haft det för lätt när Molly sovit klart idag. Det hade varit fullt race i soffan. Gubben lyfte ner Molly och Lucas hjälpte henne upp igen. Dom kröp och gick runt där i soffan så gubben blev alldeles slut bara av att titta på dom. Han ringde mig på jobbet när det var som värst livat, det hördes att dom hade kul.
Farfar hade vare hit idag och grattat Molly, hon har fått en tv-fåtölj. Lucas har en egen som hon hela tiden far å sitter i så han måste stå. För när man är liten kan man ju omöjligt sitta i soffan och se på tv.
Nu när jag kom hem var det tyst och lugnt här hemma. Ska strax fika lite och sen blir det godnatt för min del. Ska ju upp å jobba i morgon igen.

En av Krickens kollegor har en fru som är sjuk, här nedan är hennes blogg
http://blogg.aftonbladet.se/26370/

3 kommentarer:

Anneli sa...

Många gratulationer från Landön!!!!
Även om de kommer lite sent...

Insåg inte tidigare att Mollys födelsedag är den 9:e - samma som kusinbarn Matthias - och´min och Nannas namnsdag!!!

Monica sa...

Lillgumman är döpt till Ingrid Molly, både efter mamma och att det var den dagen hon föddes. Får väl säga grattis i efterskott till dig då. Jag hade namnsdag den 7:e och brollan den 8:e. Lite kul att vi är på rad så där.

Anneli sa...

Jag har ärligt talat dålig koll på namnsdagar över lag....

Hoppas kalaset gick bra! Man brukar vara lite mör efteråt.

Blev ingen teater och ingen påhälsning av Anna Lisa som jag tänkt mig - men bra ändå.

Visst är jag lyckligt lottad som bor så nära fjällen?!!