torsdag 23 oktober 2008

Fortfarande Torsdag

Kom hem från jobbet för 45 minuter sen ungefär. Har suttit å surrat med Kricken.
Molly som inte har sovit något alls idag höll sig vaken till halv nio. Hon är inte alls pigg, snuvig och så men ändå så har hon gått på som en ångvält idag. Mycke grin och gnäll men efter lite goss å kram så har det gått över. Jag hoppas verkligen att hon inte blir super sjuk. Hon får gärna sova mitt på dagen i morgon för livet blir så mycket lättare för övriga familjemedlemmar då.
Lucas fulbajsa i går kväll och en gång i dag när jag var hemma. I kväll så hade de hänt två gånger. Han hade fått jätte ont i stjärten den stackarn. Egentligen är det Dagis i morgon men jag tror att han får vara hemma. Inte kul att va där med racerbajs direkt. Tror att det är något som går för i går var jag jätte dålig i magen. Känns mycke bättre idag som tur är.

Nästa vecka ska Pappa jobba borta igen. Mamma tycker inte alls att det är kul. Jag har sagt åt henne att hon kan väl ta med sig Raija och bo här några dagar. Men se det gick inte. Hur skulle hon kunna göra det? Jag tyckte att hunn kan gott sitta i band ute på dagarna och så får hon sova inne på nätterna. Men inte de inte. Har jag vare helt mammaledig så tror jag nästan att jag å barna har bott där några dar men det går inte. Ska juh inskola Molly till veckan, hoppas bara att båda barna är pigg då. Dom har helgen på sig att bli helt friska.

På lördag har vi eventuellt middagsgäster. Ska fara å handla å tanka i morgon så jag måste kolla upp om dom tänker komma hit eller inte. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på för mat men nåt gott ska det iaf bli hade jag tänkt. Det blir det även om vi blir ensamma.

Helst av allt hade jag velat åka till Sundsvall men det är juh tur att det inte blev så nu när barna är småkrasslig. Har inte känts kul alls att åka ifrån dom då.

Kricken fick juh hem nytt minne till datorn och en ny router...Tror ni de va felet? Näpp, de vare inte upptäckte han. Det är nätverkskortet som är uselt. Så nu sitter vi här med tre helt fungerande routers fast vi bara behöver en. Men det kan juh vara bra å hitta om åskan tar nån till sommaren.

På tal om åska så var det nästan ingen alls här i sommar. Förra sommaren så tog blixten en dator och en tv för oss. Det small som fasen. Jag å Kricken satt å titta på Crocodile Dundee när det blev alldeles blått i rummet. Usch, sånt gillar jag inte. För några somrar sedan så slog blixten ner i telefonstolpen här ute och det lät ungefär som om hela himmelen föll ner. Satan va de small. Han som är vaktmästare på jobbet var nere hos grannen då och han sa att han aldrig vare med om nåt värre när det gäller åskan. Hans son fick komma hit å kolla så att det inte brann någonstans. Det lukta bränt i hela huset. Visade sig att vinden låg på från stolpen så det var den lukten jag hade i inne.

Är rätt nöjd med min dag nu så strax bär det av mot sängen för lite vila. Får jag väl hoppas iaf. Var upp och gav Molly välling för en stund sedan och då såg det ut som att hon tänker sova hela natten men det är det juh inte å ge sig fasen på.

Natti natti

Inga kommentarer: