torsdag 30 oktober 2008

Nu är veckan snart slut

Dagis idag gick bara bra. Molly fick ha sin nya overall på sig idag som hon fick av Mormor och Morfar när hon fyllde år. Tog in Lucas overall idag och provade den på honom och den funkar än. Hoppas att den håller storleken vintern ut. Känns inte kul om jag måste köpa en ny i slutet av säsongen. Nya vinter stövlar måste han få i år också, det blir väl nya skor varje ny säsong i många år framåt kan jag tänka mig. Tur att det finns en lillasyster som kan ärva alla ytterkläder/skor.

Det var en trött gumma här hemma i kväll. Började ge henne kvällsgröten men så kom storebror och börja pilla på Pingu å då vart det ramaskri. Hon satte gröten i halsen och sen var det kört med att försöka få i henne mer. Gjorde välling i stället och den slank ner trots att hon somna under tiden hon åt. Det var bara att strunta i tandborstningen och gå upp och lägga henne. Kan bero på att hon bara sov i ca 15 minuter på dagis idag. Hon somna på 10 sek sa Fröken men sen så hade hon kullra av madrassen och hamna på golvet och det är juh kallt. Där kan man inte sova tyckte Molly och klev helt sonika upp. Vi åkte hem från Dagis tidigare än beräknat.
I morgon bitti skall jag försöka mig på att gå därifrån och låtsas att jag lämnar dom. Iofs ska jag göra det också. Jag åker och handlar en snabbis. Blir inte borta så länge. Eventuellt ska jag hämta Kricken sen så han får vara med ett tag också så han får se vart alla saker är. Han vet juh inte vart Molly har sin hängare och vart blöta kläder hänger. Hoppas att jag får med honom. Barna skulle behöva få se sin far där. Nästa vecka drar det igång. Två hämtningar för honom på tisdag och onsdag.

I kväll har jag inte gjort mycke. Efter att barna somnat så satte jag mig vid datorn och kollade på dom nya avsnitten av "Girls of the Playboy Mansion" säsong 5. Kricken tycker att det är värdelöst men jag tycker att det är ganska underhållande. Tur det finns youtube :) Finns juh mycke kul att se där. Har faktiskt vare lite duktig och tagit reda på tvätt, hängt tvätt och jag har även laddat maskinen för att sätta igång den i morgon bitti, plockat i och ur diskmaskin som vanligt och röjt undan leksaker och här sitter jag nu. Ont i halsen som fasen, allmänt trött och slut (känns som att jag har feber) och orkar inte vara vaken så mycket längre.
Jag hoppas bara att jag är pigg på söndag när jag ska jobba. Har juh långvecka till veckan dessutom. Typiskt om jag skulle bli sängliggandes. Jag vill juh jobba.

Nä natti natti

1 kommentar:

Anneli sa...

Jag hoppas att jag inte smittat dig via webben =) Är förkyld för 6-7 veckan i rad och de senaste dagarna har det varit lite sämre igen - blir bara så less!!!!