måndag 13 oktober 2008

Jo du

Det var en trött liten Lucas jag väckte upp i morse för att dra iväg till dagis innan jag börja jobba. Satte igång perkulatorn åt gubben och väckte honom så han inte skulle missa när Molly vakna. Kricken har eftermiddag den här veckan men kliver upp med lillgumman idag och i morgon för att bli avlöst av sin lillasyster när han åker och jobbar. Hon är så duktig och det är aldrig några problem när hon passar Molly. Efter i morgon är det bara en dag kvar som vi måste ha barnvakt och det är nästa onsdag men då har svärfar 9-dagars ledigt så då kommer han hit och passar lillan.
Lucas får vara på dagis och ha kul han.

Vecka 44 skall juh Molly inskolas på dagis så sen är det inga problem.

Idag när jag och Lucas kom hem så skulle Karolina åka och handla så då frågade jag om Lucas kunde få följa med och handla med sig mjölk och lök för det var nästan slut. Det gick bara bra. Så medan dom var iväg så lagade jag middag. Lucas hade somna i bilen. Han blir lite trött på eftermiddagarna när han varit på dagis. Det är länge sen han sluta sova på dagarna. Höll juh på bli tokig på kvällarna när han kunde vara vaken till framemot tio. Så då sluta vi med sovningen på dagarna. Vilket lyckokast.

I kväll har jag suttit vid datorn och räknat ut vad alla ska få i julklapp. Har hittat en jätte bra sida med billiga leksaker. Hikmet.se Kan varmt rekommenderas. Bra priser + att man får handla mot faktura. Dom har mest allting för barna. På slutet har jag bara handlat därifrån och så lär det även bli i fortsättningen. Har bara två personer kvar att hitta på saker till och det är gubbens systrar. Men nåt skall det nog bli, var lugn för det. Vi vuxna får saker för runt 150 kronor av varandra bara för att vi också ska få några paket. Jag är juh en stor förespråkare av julklappar, vore det inte för mig skulle vi inte få några klappar alls och vad blir det för jul då. Jag bara frågar. Till Lucas blir det bara pysselgrejer i år. Leklera, vattenfärger och sånt. Leksaker lär han få gud i nog av ändå.

Nej, nu blir det sängdags. Tror att Kricken har smittat ner mig med förkylningen för det känns inte riktigt bra i halsen. Hoppas att det inte blir värre. Jobbar hela helgen och det vill jag inte missa pga en dum förkylning.
Men så bra det känns när jag skriver att jag ska jobba. Tänk vad ett kort vik på 4 månader kan göra skillnad i ens liv. Jag hoppas att jag får vara kvar länge. Helst i köket men vården går också bra.

Men Monica skulle inte du sova....

Ok, Natti natti

Inga kommentarer: