torsdag 23 oktober 2008

Många dagar blir det

Måndag

Först blev det lämning av Lucas på Dagis. Sedan åkte jag och Molly till Långsele och handlade. Det var ganska tomt på allt så det behövdes verkligen.
Vid halv elva kom Mamma hit och hälsa på. Hon hade varit och besiktigat bilen så då var det inte så långt hit. Satt här och frös så tillslut gick jag ner och gjorde upp eld trots att Kricken sagt att han skulle elda. Men det var juh kallt. Skulle nog ha gett fasen i det ändå för oj så det sotade. Gubben har fått sota flera gånger bara för att jag inte kan elda rätt. Medan jag hämta Lucas på Dagis så passade Mamma Molly. När vi kom hem så gav vi barna mellis. Satt i soffan i tv-rummet och åt ris-i-frutti. Mormor mata lillgumman och jag gav Lucas. Molly lyckades göra nåt så Mormor sa "Kyss kattrompa" och det tyckte Lucas var så himla kul så han bad henne säga det om och om igen.
Han skratta så gott. Sedan gick Mormor och barna upp så jag fick dammsuga ifred. Annars har jag så fin hjälp med att stänga av dammsugaren och då är det svårt att få rent.
Mamma åkte hem vid halvfyra ungefär. Då hade Kricken komme hem och delat upp snusen mellan honom och Pappa. Får se på torsdag kväll när Pappa kommer hem om han tycker att det är något att snusa.

Tisdag

Lucas var på Dagis även denna dag så jag fick faktiskt en hel massa gjort. Innan lunch så ställde jag ett bord för dörren in till tv-rummet så Molly fick hålla sig där. Sen så tog jag och knäskura köksgolvet med såpa. När Molly fått lunch och gått upp å lagt sig så knäskura jag även hallgolvet. Oj så välbehövligt det var. Storstäda bänken där vi har micron. Den fick sig en duvning med stortrasen den också. Hämtade Lucas på Dagis och ställde mig och gjorde Älgskav och potatis. Hann inte äta något innan det var dags att åka och jobba klockan fyra. Det gick bra att jobba iaf.

Onsdag

Upp och hoppa halv sex. På med kläder och greja färdigt innan det var dags att väcka Lucas klockan sex. Klädde på honom och gav han medicin. Kvart över sex kom Farfar hit för att passa Molly idag. Iväg med Lucas på Dagis och sen upp till Rådom för en dag i köket. Det var kul att va i köket igen. Det var ett tag sedan. Roligt att man kan vara både i köket och i vården.
När Molly lagt sig och Lucas fått på sig pyjamasen så satte han och jag oss i soffan och läste lite böcker. Efter en stund kom Kricken och gjorde oss sällskap. Lucas har blivit så duktig. Bara man sätter sig ner med honom utan störande moment som t ex en lillasyster så går det jätte bra. Han tala om precis vad det var på bilderna i boken, vilken färg dom olika sakerna hade och vad barnen i den heter. Både jag och Kricken blev jätte rörda. Han är för go lillgubben våran, förlåt, jag menar Lucas.

Så nu är det Tordag.

Ska snart åka till Långsele och handla lite. Hämta paket ska jag också göra, lite nya grejer till datorn så den ska funka bra. Det gör den inte nu, Kricken säger att den har för lite minne. Men det problemet skall vara borta innan kvällen kan jag tänka mig. Måste köpa nå fikabröd. Psykologen kommer klockan ett och det vore juh fint om vi hade något att bjuda på. Hoppas bara att Kricken hinner hem.
Klockan fyra börjar jag jobba. Vet inte vad jag ska förbereda för middag idag. Tror jag ska göra Raggmunkar och bacon, det är juh gott.
Innan jag satte mig här så ramla Molly rakt in i en dörrpost. Oj så hon grina, det blev ett jack (utan blod) på höger sida av pannan. Höll en kalltonfiskburk mot skadan så jag hoppas att det inte blir en allt för stor bula där.

Jamen i natt har det varit jobbigt. Molly var jätte orolig i går kväll så inte blev det någon tv-tittning för mig. Gick och lade oss vid tio och då sov hon så sött i sin säng. Strax före tolv så börja hon storgrina. Tog med henne ner och satt i soffan en stund och massera magen på henne. Gick upp efter en stund och prova att lägga henne i sin säng men det gick inte. Då fick hon ligga i våran säng och då gick det bra att somna. Jag vakna strax före fyra och bar in henne till sin säng, det var inte poppis men jag ignorera henne så gott det gick. Kricken skulle ändå kliva upp då så vi störde inte honom så mycket. Lucas han bara sov å sov han. Tur att hon inte väckte honom. Vid halv åtta så ropade Lucas att han var vaken så då gick han och jag ner. Klädde honom och så fick han gröten innan jag gick upp och hämta lillskruttan. Oj så snuvig hon är idag. Kan ha varit det som spelade in i natt.

Nä nu är det dags att sätta på barna och sig själv ytterkläder så ska vi åka och handla innan det blir för sent.

Det blev en bula på Molly men jag tror inte att den blir allt för stor. Hoppas bara att den har försvunnit innan den 4:e för då är det fotografering på Dagis. Tur att hon hinner vara med på det.

Inga kommentarer: