fredag 31 oktober 2008

Ja tänk

Ja tänk att det ska vara något jämt å ständigt. Gick inte tvättmaskinshelvetet sönder idag. Satte igång en maskin i morse innan vi for på dagis. Lämnade barna där vilket gick jätte bra och så for jag å handla. Åkte hem med varorna och hängde tvätten. Satte igång en ny maskin å for tillbaka på dagis. Hämtade Kricken så han skulle få vara där ett tag med barna han också och när han klädde sig så hängde jag tvätt nummer två. Proppade maskin full än en gång så att jag skulle kunna hänga den när vi kom hem från dagis. Förstog att det var något på gång för det var en massa konstigheter med tvätten. När vi kom hem så började maskin att centrifugera och jag trodde helt allvarligt att maskin var på väg att göra en take off och fara till yttrerymden. Det banka, skrek och bullra så tom Kricken insåg att den gjort sin sista tvätt.
Ok, ringde till Edlunds nere på stan och jo visst han har tvättmaskiner tyvärr stänger han tre idag så det skulle juh inte hinnas med iom att klockan då var halv tre.
Kricken åkte iväg å hjälpte sin lillasyster att flytta och helt plötsligt strax före fyra så ringer han och undrar vilken maskin jag vill ha...Snacka om att jag blev förvånad. I vilket fall som helst så kommer han å svärfar snart med vår NYA tvättmaskin. Hurra.

Dagis ja. Jo det har gått jätte bra hela veckan och jag känner mig inte alls orolig för att lämna lillagumman och stora Lucas där. Skönt. Bara hoppas att det går lika lätt i fortsättningen, men det gör det säkert.

Halsen ja. Jo den känns mycket bättre idag. Tror inte att det går att smitta någon över webben så den här förkylningen har jag nog lyckats få alldeles själv så du behöver inte vara orolig kära kusin i Landön. Blir det en omgång till inom en snar framtid så måste jag nog kontakta VC och få nån dunderkur så man blir kvitt fanskapet för gott.

Nä, nu har makaronerna kokat klart så det är dags för middag.

Inga kommentarer: