torsdag 16 oktober 2008

Ögon

Ja inte blev det mycke gjort på ögon idag. Det är så jobbigt när inte Lucas kan lyssna på vad man säger. Han satt och ritade i väntrummet och när vi kom in till Ulla så var han helt uppe i as. Han skulle bara rita. Inte hade han tid å sitta där å tala om vad han såg för något. Försökte förklara gång på gång att det skulle gå fortare om han lyssnade och gjorde som vi sa. Men icke sa nicke. Skall tillbaka om 4 månader så förhoppningsvis har han lugna ner sig lite då.

Med andra ord så blev det ingen maskinutställning idag. Vi var för ovänner.

När vi kom till Långsele och skulle handla så sade jag åt honom att nu måste du vara snäll och lyssna på mamma. Det gick bra ungefär halva handlingen sen växte hornen ut. När vi äntligen kom hem så var vi inte direkt på lysande humör. Stackars Kricken.

Det har börjat bli problem när han ska äta mat också. Vet snart inte vad jag ska laga till för något för att det ska passa lill herren våran. Idag tänker jag göra Bacon och Champinjon Paj, har fått receptet från Moster Anna-Lisa. Hon bjöd mig, Mamma och Pappa på det när vi var ner till Sundsvall förra hösten. Jätte gott. I vilket fall som helst så är det en av Lucas älsklingsrätter så jag får hoppas att han äter idag när han får det.
Molly äter typ vad som helst bara det är finfördelat. Hon har knappt tid att tugga för hon är så glupsk så då gäller det att maten är mosad ordentligt annars sätter hon i halsen hela tiden och tillslut så vägrar hon äta nåt mer. Roligt med glupska barn.

Inte alls nåt roligt väder idag. Dimman har inte ens lättat än och det regnar. Kan juh göra att man blir på dåligt humör bara de.

Mamma skulle få komma till Ullis idag och få massage. Hon gjorde juh illa ryggen när hon var upp till Sjöberg första jaktveckan. Det har inte blivit bra ännu men mycke bättre iaf. Sen skulle hon fara å kasta en massa till insamlingen. Hoppas att hon lånade blodtrycksmätaren hos Sören och Carita och kollade blodtrycket. Hon var juh så yr i gårkväll. Det var bättre idag sa hon men de kan juh vara bra å kolla iaf.

Har hämtat ut snusen i dag så i kväll ska jag fixa till den. Sen ska den stå i ugnen i 24 timmar innan man blandar i det sista pulvret. Så i morgon kväll får Kricken prova sitt billiga snus för första gången. Ringde till pappa å tala om att jag hämtat snuset. Han blev jätte glad och undra om jag kunde göra iordning hans låda också. Med frakten inräknad så blev slutpriset för en dosa 11 kronor.

Nu tänker jag sätta mig å läsa bok med Lucas. Känner att både han och jag behöver det.
Men så mammig han är nu. Kricken får knappt ta i honom för då säger bara Lucas att han ska till mig. Mamma bättre, bara mamma, mammas kramis. Inte kul för Kricken att höra det hela tiden. Det är jobbigt för mig också, jag blir lessen på Krickens vägnar när Lucas håller på så här.

I morgon är det dagis igen. Tack och lov. Får man säga så? Ja det får man. Det märks att Lucas behöver dom där timmarna på dagis. Är väl inte så kul att vara hemma med mamma hela tiden fast man är mammig. Det finns en pojke på dagis som Lucas fullkomligt avgudar. Han är nästan 2 år yngre än Lucas. Han söker sig gärna till dom som är yngre eller också vuxna våran lilla kille.

Nej nu blir det bokdags.

Kram till dom som läser

3 kommentarer:

Anneli sa...

Kan bara trösta dig med att det blir bättre - även om det känns långt borta för er nu. Förra måndagen var Felix med mig på jobbbet, följde med på en "föreläsning" och satt still och lyssnade i 20 minuter. Han hade dessutom snappat vad delar av det jag pratade om gick ut på! Det skulle alrig ha hänt för t ex två år sedan.....

Monica sa...

Tack kära kusin för dom tröstande orden. Det beror juh också på vilket humör man är på själv. Har kännt mig lite nere och då har man inte bästa tålamodet.Lucas kan mycke väl sitta och vara tyst och höra vad man säger men som idag gick det inte. Typiskt.

Anneli sa...

Om han redan nu kan lyssna och sitta still , så har ni mycket kortare väg till att det blir lugnare!! Det kunde i alla fall inte Felix i Lucas ålder... Men som du säger - det beror ju på ensjälv också...