måndag 27 oktober 2008

Måndag

Åkte hem till Mamma och Pappa i går. Kom dit strax efter halv tre, fick sätta mig vid dukat bord och börja äta på en gång. Åh så gott det var. Mamma hade gjort potatisgratäng och rulader fyllda med plommon och jätte god grönsallad med dressing. Mumsfilibaba säger jag bara. När middagen var avklarad började vi med Brollans kött. Sedan tog vi mitt och då när vi höll på med det så ringde Kricken. Det var full kalabalik här hemma. Båda barna tokgrina, försökte prata med Lucas över telefon så han lugna sig iaf lite. Blev inte alls stressad. Gubben var rädd att pojken hade fått nån svt-attack men så var inte fallet. Han var mest bara trött och grinig. Lucas sa att han hade ont i munnen så han åt ingen middag men sen hade han ätit kex och druckit dricka så inte kan det ha vare så farligt. Hann börja lite med mamma och pappas del men jag kände att jag var tvungen att åka hem när det var så livat. Man blir juh som en hönsmamma så fort det är något.

I vilket fall som helst så var det full fart på båda barna när jag kom hem kvart i åtta. Gav Molly välling och så stoppade jag henne i säng. Tog mig an Lucas och gav honom gröt som han åt med god aptit. Sen gick jag upp med honom och han somna mest på en gång. Jätte trött var han. Efter nån timme så vakna Molly igen men det var bara att ge henne ännu en vällingflaska så somna hon om. Jag var helt knäckt så jag stupade i säng inte långt där efter.

Visste inte i går kväll om det skulle bli Dagis eller VC men det blev Dagis idag. Molly har varit med Fröken Sonja hela dagen och det har gått jätte bra. Ja hela och hela. Vi åkte hem efter lunch så hon fick sova hemma i sin säng lillgumman. Hon var jätte trött. När barna ätit Mellis så åkte vi till Långsele och handla. Skönt nu är det bortgjort. Var tvungen att köpa blöjor till Dagis för båda barna. Molly visste jag att jag måste skaffa men jag trodde inte att det var slut i Lucas fack redan. Har juh sagt åt dom att ta honom på toa innan dom går ut och när dom kommer in igen och även efter lunch men det tror jag dom skiter i. Så gör vi juh här hemma så gott det går. Han höll sig torr hela dagen idag bara för att jag gjorde så.
Nu verkar det iaf vara slut på fulbajsningen för Lucas del, men nu är det åt andra hållet istället. Aldrig får det vara bra. Molly har "tandbajs" tror jag. Men annars kan det vara samma som vi haft.

I kväll när jag lagat middag och satt fram till barna så börja Lucas säga att han har ont. Vet inte vart för det kunde han inte svara på men nån middag skulle han inte ha. När vi åkte från L-sele så köpte jag en varmkorv med bröd åt honom och den försvann utan knot. Funderar på om det är någon sorts protest. Idag på Dagis åt han precis lika mycke som vanligt. Kanske är så att han blir avundsjuk på Molly för att hon får hjälp. Men samtidigt så försökte jag hjälpa honom med maten nu men det gick inte trots att det var köttbullar och potatis. Hmm, han är juh 3 år så det har kanske nåt med det att göra. Jag har aldrig haft en treåring förut så man vet juh inte hur landet ligger till som. Hjälp!

Nu ska jag ställa Molly i duschen och ge henne gröt sen. Tandborstning och sen i säng. En ny Dagis dag i morgon. När hon ligger så är det dags för nästa blötläggning och sen Byggare Bob på datorn samtidigt som han får gröt. När Lucas väl ligger i sängen och sover så ska jag ställa mig i duschen. Känner att i kväll kan jag stå där länge. Om dom sen ligger å sover tyst å stilla så tänker jag sätta mig med en bok och en skål pop-corn. Förhoppningsvis så blir det en tidig kväll.

Inga kommentarer: