måndag 29 december 2008

Spanska Flaggan

Idag hade jag besiktning av Mercan. Åkte dit glad i hågen och tänkte att någon tvåa lär jag få men det lär inte vara så farligt. Ack så jag bedrog mig...

Jag fick en stor fin klisterlapp på rutan i dom spanska flaggfärgerna. Trodde verkligen INTE att det skulle va fullt så illa ställt med min Diesel Doris.

Stog där som ett fån och fundera på va fan ja ska göra. Fick inte bogsera bilen och absolut inte köra den med mindre än att riskera körkortet. FAN!

Kom på att kära Far skulle va på verkstan med sin bil idag på morgonen så jag chansa på att han skulle vara kvar i stan och ha mobilen på sig. Jippie, han var kvar och hade mobilen och kom som en räddande ängel. Sedan var juh nästa aber hur fan vi skulle få hem skrället?! Åkte dom få metrarna till Rubenssons Garaget i Pappas bil, min stog så fint parkerad på besiktningen. Inge folk i sikte på Garaget. Pappa ringde M.K och kolla om han visste av någon trailer, dolly eller dragstång. Enda han visste av var Rubenssons storvagn med ramper. Hmm, hur skulle vi få tag i den då, den stog juh innanför en bom. Då kom M.W på garaget, han var den enda som jobba idag. Vilken jäkla tur. Åkte och hämta vagnen några meter bortanför besiktningen och så in på plan där jag ställt bilen och parkera framför den. Hmm, skulle jag köra upp på den där vagnen? Ja det var väl bäst det för att få hem fanskapet. Börjar så smått att köra upp och när jag nästan är uppe KRASCH...Ena rampen åkte i backen och där hängde jag på sniskan med bilen. Fan, fan, fan. Lade i backen och börja backa lite försiktigt, det gick bra, så tillslut fick pappa dit rampen igen och det var till att försöka ta sig upp igen. Den här gången gick det bra. Hade bara två spännband men vi fick iaf fast Diesel Doris något så när. Sen bar det av mot Helgum. Jag hade juh en massa ärenden jag skulle ha hunnit med idag, som t ex apoteket och affärn. Men lessheten gjorde att vi bara åkte hemöver. Oj så tungt det gick. Pappa sa att den här vagnen går tungt som fasiken i vanliga fall och inte blev det lättare när en stor Merca 300TD stog där bak. Pappas lilla Merca 250D fick jobba vill jag lova. Men hem på gårn kom vi iaf. Då var det jag som sa åt Kricken å komma ut och backa ner från vagn för jag tänkte minsann inte befatta mig med det efter vad som hände tidigare.

Har beställt det som ska bytas så vi får väl se när det blir av. Mamma och Pappa kommer hit i morgon. Ska få låna Saaben av Mamsen ännu en gång. Nu när Pappsen är hemma så sitter hon juh inte i sjön. Dom har juh Mercan å ta sig fram med. För DEN gick minsann genom besiktningen.

I eftermiddag när jag skulle iväg och jobba fick jag ta Krickens Fiesta. Tur att vi har den iaf. Men jag har en bra bil bara den blir fixad. Rate som stå i garaget är bättre än Mercan. Vill ha Audin fixad så jag har en bil att skjutsa barna i. Tycker att det är en bra bil bara den är ok. Fortsättning lär följa är jag rädd.

Måste kolla upp om jag får köra Mercan ner på besiktningen när den är fixad eller om jag måste traila ner den. Då kanske jag får bogsera den. Har som aldrig vare med om något sånt här förut så allt är som i ett töcken.

Från de ena till det andra. Molly har feber igen och Lucas är inte riktigt sig själv. Känns som att vi snart måste åka ner på sjukan med dom för att se om dom har någon infektion eller vad det nu kan vara. Båda barna har haft feber i omgångar den här månaden, det börja juh i slutet på November och håller på än. Man kan juh bli tokig för mindre.

Mindre och mindre är vad jag blir pga all oro. Jag är juh så funtad att när jag blir orolig så kan jag inte äta. Allt bara växer i munnen och det känns som att jag bara vill spy. Flytande föda går ganska bra. Tur att barna var pigg på Jul så jag fick äta all god mat som fanns uppdukad. För åt det gjorde jag. Men nu känner jag att oron börjar infinna sig igen och det är tji hopp i helvete att få något i sig. Varför kan jag inte vara som alla andra att jag äter när jag blir orolig. NÄ Monica som ändå är så smal inte gör det något om hon tappar några kilon till. Ger mig fasen på att jag snart kommer i Lee Jeansen jag köpte precis innan jag vänta Lucas. Måste leta fram dom å kolla.

Nu tänker jag göra mig en mugg nyponsoppa för det känner jag att jag kan få i mig. Ska gå ut och hämta in limpa från frysen också så kanske man får i sig en ostmacka också.

3 kommentarer:

Anneli sa...

Men människa du måste ju äta!!! Hur ska du annars kunna orka vara där för småttingarna om de nu blir sjuka igen?

Vi rullar mest troligt hemöver på nyårsdagen, kollade med LG och det lät inte helt omöljigt =)!

Jag har ju ditt mobilnr, så jag slår en pling!

Kram!!!

Syster Yster sa...

Tänk om jag hade lite av dina bekymmer med mat och du kunde få lite av mina...

frufidelie sa...

Men gumsan...att du ens tvivlar...finns det överhuvudtaget något du INTE klarar?!Love U Pussen