onsdag 7 januari 2009

Vi har varit sjuk...

Inte så kul alls kan jag lova. Det roligaste var att Kära Kusin med familj kom in en snabbis och hälsade på oss. Tyvärr verkar det som att vi hann smitta ner dom så det ber jag om ursäkt för.


Molly tycker jätte mycket om sin ärvda morgonrock, i går gick hon runt med den mest hela dagen.


Häromdagen så målade Lucas med vattenfärger medan Molly sov lunch. Grönt är som synes favvofärgen.

I går var första dagen på jag vet inte när som Lucas var feberfri. Så skönt. Vi hade tur med vädret också. Inte alls så kallt, bara nån minusgrad. Lucas och jag var ute i ca två timmar. Det var så härligt. Vi började med att hämta upp soptunnan från vägen för att fylla den här uppe på gårn och sedan dra ner den igen. Hade samlat på oss 11 soppåsar, blir mycke soper när man är förkyld. Sen har ingen haft ork att bära ner dom heller. Går inte gärna ut med feber i kroppen och -25 ute. När det var gjort så körde vi in en hel del ved. Räcker väl några dagar iaf får vi hoppas. Sen var det till å leka lite i snöhögen och så bar vi av bron.

När vi kom in efter all utevistelse så drog jag och Lucas igång med att plocka undan Julen 2008. Känns faktiskt bra att ha det gjort. Man blir som lite less.

Molly hade en vaken kväll igår. Hon var nere med oss till klockan tio ungefär. Men då somna hon tills jag gick å lade mig då var det kört igen. Hon har sovit med mig i natt vilket resulterar i att jag inte alls sovit typ.

Idag har Lucas småfebra. Han har klara sig utan febernedsättande hela dagen ända tills i kväll då han hade 38,3 i temp. Har haft stenkoll på tempen idag. Det är juh viktigt att han med sina kramper får medicin iom att tempen överstiger 38 för att mota fan i grind.

Lucas och jag var faktiskt till Långsele och handla idag vid lunchtid. Så när handligen var bortgjord så begav vi oss till 87:an och åt lite lunch där. Lucas ville ha hamburgare så då fick han det. Kricken hade beställt mat så han blev jätte glad när vi kom hem med en 200 med dubbelost och en massa strips. Pappa var här när vi kom hem från handlingen. Dom ska lämna in bordsskivan på slipning så han kom hit och hämta reservbordet som jag hade här. Kul att träffa honom, Mamma var kvar hemma för hon hade ont i huvudet. Pappa har också legat tokförkyld några dagar. Inte kul alls.

För alla som är orolig så äter jag faktiskt ganska bra nu, det går åt rätt håll om man säger som så.

Nä nu tänker jag sätta mig framför tv:n och bara ta det lugnt med min pop-corn skål och några glas Trocadero. Mums. Bäst jag snabbar mig med det innan Fröken Molly vaknar.

Inga kommentarer: