söndag 18 januari 2009

Så var helgen snart slut

Fredagen gjorde vi inte så mycket. Det var kallt och inte alls väder för att vara ute något så vi var inne och lekte och läste böcker. Lucas och jag bänkade oss i soffan med pop-corn och dricka på kvällen sedan Molly lagt sig. Sedan såg vi på Let´s Dance. Ja, Lucas såg väl inte så mycket för han somna i soffan efter en liten stund.
Han har blivit "otröjjen". Vill inte alls gå upp och lägga sig, försöker med alla medel få vara nere hos oss. Det var likadant i går kväll. Så vi drog en favorit i repris fast till "Stjärnorna på Slottet" och "Körslaget" och så somna han i soffan. När jag har burit upp honom till sin säng så är det aldrig några problem på natten. Det är just på kvällen det är oroligt. I kväll så börja han surra om pop-corn iom att Molly gick å lade sig. Men i kväll blev det inget sånt. Han sover i våran säng nu med fönsterlampan tänd. Som han surra innan han kom till ro. Försökte först att få honom att sova i sin säng men trots att jag tände en bordslampa där inne så gick det inte. Det är väl kanske så att det går i perioder sånt här med att vara "otröjjen". Hoppas att den går över fort. Ändå har han juh Molly i samma rum men det räcker tydligen inte.

Igår på dagen så kom Svärfars förbi och passade barna medan jag körde in en massa ved. Kricken var iväg och hjälpte en kompis flytta och vedförrådet nere hade sinat så det vara bara att be om hjälp. Körde in en hel del. Skönt när det är gjort. Senare på eftermiddann kom Faster Koko förbi, hon hade vare på valpträff. Gissa om Lucas blev glad att se henne. Han försökte tvinga kvar henne på middag men hon skulle hem till Svärfars och äta så det gick inte. Men hon hann med att bygga en massa Lego och gosa med båda barna.

Kricken sov över hos T.P för det blev så sent med flytten i går och sen hade dom suttit och surrat mest hela natten och kollat på tv. Han kom hem vid halv tio i morse ungfär. När han kom hem tog jag tag i all tvätt som hängt på tork uppe så nu fick jag bort den iaf. Efter att barna ätit lunch och jag lagt Molly så åkte jag och Lucas till Långsele och handla lite och så tanka vi upp Mammas bil så hon ska ha fulltank i morgon när hon får tillbaka den. Vilken tur att vi fick låna den av henne. När vi kom hem igen så bar jag bort lite grejer från bron och leta fram några dynor som vi kan ha under barnbilstolarna i nybilen. Efter det så var det bara att börja förbereda middan.
Precis när jag skalat potatisen så kom M och M hit och hälsade på. Dom var nyfikna på Saaben. Dom har en 9-3:a som dom är nöjda med. Så kul att vi hittat tillbaka till varann. Vi umgås väl inte så ofta men vi sms:ar åtminstone nån gång i veckan. M:s son har en bokstavskombination så det är skönt att ha honom att prata med ibland. Vi vet juh ännu inte vad Lucas har för problem. Hoppas att vi snart får en kallelse till Psykologen för avslutande samtal och att vi inte behöver vänta allt för länge på remiss till Habiliteringen. När M och M åkt så gick det bara någon minut så var T.P här. Han hade glömt plånboken i våran bil. Oj så han busa med Lucas och Molly. Dom gillar verkligen honom. Lucas skiner upp som en sol när T.P kommer. Han är även väldigt förtjust i T.P:s lillebror N. Det är så kul att se när dom här grabbarna får igång busnerven och kutar runt här med barna. Dom ser ut att ha lika kul oavsett ålder.

När jag lagt Lucas så gick jag och Kricken ut och satte fast barnstolarna i Saaben. Hoppas att vi lagt nog med dynor under dom så att det inte blir så fula märken i skinnklädseln.

I Torsdagsförmiddag så gjorde jag något med nacken när jag lekte med barna innan Mamma och Pappa kom hit. Har ont fortfarande. Inte alls skönt och jäkligt svårt att försöka massera sig själv. Mamma hitta en fläck som var relativt öm så hon massera mig litegrann där innan det var dags för mig att åka. Hon ska ta med sig nån slava i morgon som hörs vara hemskt bra så då får hon väl massera mig i morgon kväll när jag kommer hem från jobbet. Dom kommer juh hit i morgon mitt på dagen och passar barna när Kricken åker på jobbet. Dagis är stängt i morgon. Mamma ska ta med sig pölsa så då blir det god middag i morgon. Måste påminna dom om att pappa ska ha sprutan med sig och att dom inte glömmer salvan. Har jag lika ont på tisdag så ska jag ringa till Svägerskan U och kolla med henne om hon har tid att massera mig på onsdag. Har inte vågat det förut men nu tror jag att jag måste. Är juh så rädd för att det ska göra ont. Men nu gör det redan ont så va fasen. Hon hörs juh vara jätte duktig.

Nä nu ska jag gå upp och flytta Lucas till sin säng och så tänker jag inta ryggläge så jag orkar upp i morgon. Molly ska juh ha sin välling också inte att förglömma.

Inga kommentarer: