fredag 23 januari 2009

Mardrömmar

Usch. I natt vaknade jag tvärt av att jag drömde så otäckt. Jag och barna var i ett garage där dom hade en stentrappa som gick ner i vinkel. Längst upp fanns inget räcke så det var helt öppet ända ner till nästa trappa. Vet att det låter virrigt men när var drömmar realistiska. Iaf så sprang Lucas före och så ser jag att han står där vid kanten ropade på honom att han skulle komma tillbaka för jag höll reda på Molly och så ser jag hur pojken bara kliver rätt ut i luften och faller. Då skrek jag rakt ut. Vaknade och var alldeles kallsvettig. Fy fan säger jag bara. Det tog lång tid innan jag kunde somna igen. Var t om tvungen att gå ner och ta mig en snus för att lugna ner mig. Det är det värsta mardröm jag har haft på år och dag. Det är så otäckt när man drömmer så verkligt. Kricken satt här nere och tittade på tv så jag frågade honom om han hade hört mig skrika men det hade han inte så allt hade varit i drömmen. Hoppas verkligen att man inte ska behöva uppleva det i verkligheten.

I söndags när våra besökare åkt så lyckades Lucas ha sönder sina glasögon så i går var han och jag ner till Optikern och fick dom lagade. Dom har satt på en ny grej över näsan som gör att glasögonen inte kasar ner på näsan. Super bra, dom sitter mycket bättre.

I onsdagskväll var jag och gjorde något som jag aldrig gjort förut. Jag var till en kiropraktiker/massör. Gjorde juh illa mig förra veckan när jag busa med barna och i tisdags när jag kom hem från jobbet så hade jag så ont att jag gjorde inte ens någon middag. Lucas fick mackor och Molly fick burkmat. Fasen så ont jag hade. Fick iaf tid hos en karl som bor bara en bit härifrån som håller på med Fysioterapi. Svärmor och Svärfar kom hit och passa barna på onsdan och så åkte jag iväg till Lennart som han heter. Mitt vänstra ben har så länge jag kan minnas alltid varit en centimeter kortare än det högra. Det fick han till så nu har jag lika långa ben. Han knäckte och dona på flera ställen baki ryggen. Helt otroligt. Efter första bilvolten så hade jag hemskt ont i vänstra skulderbladet och det är något där som inte är bra. När han knäckt färdigt så massera han nacken och där hade jag en sträckning. I går kändes det som att jag gått igenom en kvarn ungefär men idag så känns det riktigt bra måste jag säga. Helt otroligt. Dit kommer jag att åka fler gånger. Ska ringa i morgon för att tala om hur det känns så han får höra om jag behöver komma dit fler gånger.

I kväll har jag lovat Lucas pop-corn framför tv:n. Vi ska kolla på Let´s Dance och må gott. Han lär juh somna på soffan efter en stund men det får han göra. I går kväll blev han vaken till strax efter tio bara för att han inte ville sova i sin säng. Men när vi då gick upp så var han så trött att det gick bra att somna bara jag låg bredvid honom. Hade även en lampa tänd där hela natten. Strax efter att jag vaknat alldeles kallsvettig så var han lite orolig så då gick jag in och lade mig bredvid honom en liten stund och då blev han lugn och somna ordentligt och sov ända till strax före nio när jag och Molly väckte honom. Det blev sovmorgon med andra ord.

Kändes lite konstigt att inte ringa Mamma och Pappa nu på morgonen som annars är det första jag gör lediga dagar. Mamma skulle vara hos tandläkarn ganska tidigt så dom var inte hemma. Precis när jag satt mig ner vid köksbordet så ringde telefon, det var Pappa som satt på parkeringen och vänta på Mamma. Så nu fick jag iaf prata med dom till morron för efter en stund så kom Mammsen så jag fick byta några ord med henne också. Om jag inte hört av mig före tio så ringer alltid dom upp och kollar hur det är.

Iom att vi sov så länge idag så tror jag nästan att Molly får hoppa över sin sovning nu efter lunch. Får se hur jag gör. Hade juh tänkt vara ute nu på förmiddan men vi får väl gå ut efter lunch istället. Annars har jag bara att bädda rent i alla sängar och tvätta kläder på agendan idag. Skulle nästan ha ställt mig med stryktvätten också men jag får se hur det blir med den saken. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på till middag idag. Kan hända att det blir potatisbullar och saltfläsk, det är juh faktiskt riktigt gott och länge sedan vi åt. Hade lite begär på det när jag vänta Molly.

I går kväll kom S och M hit. Klippte S och medan jag gjorde det så duschade M Molly. Roligt att träffa dom, det är alldeles för långt mellan gångerna. Nästa helg är vi iaf lediga både M och jag så då kanske vi kan försöka träffas något då.

Egentligen så skulle Kricken på 30 års fest på lördag men nu kommer det hit nån som ska kolla på saaben på söndan så då räkna han ut att det var nog bäst att hålla sig hemma på lördagskvällen.

På tisdag ska vi om vi är pigga och krya träffa E och hennes barn I och R. I fyller år i september och jag har fortfarande inte lämnat hennes paket. Det har bara inte stämt för oss med jobb och allt. Men nu insåg vi att på tisdag är vi lediga båda två. Vet inte om dom kommer hit eller om vi ska åka dit, får väl se hur det blir.

Nu ska här lekas innan det blir dags för lunch. Kricken skulle vi ha skrämt upp ur sängen också. Ska nog hä på en kanna kaffe åt honom så han vaknar till liv lite lättare. I helgen är det för övrigt jobb som gäller. Inte så dumt det heller när man har så bra arbetskamrater.

Inga kommentarer: