fredag 30 januari 2009

Jag blir galen...

...i måndags fick jag vara hemma med VAB för att barna hade feber. I går fick jag iväg dom på Dagis och Lucas var överlycklig. Jag var snuvig och allmänt hängig men det gick bra att jobba iaf. I morse glad i hågen och piggare än i går så väckte jag barna vid sex-tiden. Drog iväg på Dagis och Lucas var lika glad som i går för det är juh så kul där tycker han. Klädde av Lucas hans ytterkläder och sedan var det Mollys tur. Precis när jag fått på henne mockasinerna så kraxar Lucas till och så spyr han. Fan, fan, fan. Bara att klä på barna igen, åka hem och så ringa upp till jobbet och tala om att jag tyvärr inte kan komma och jobba för att Lucas kräktes på Dagis.
För övrigt så är det inte det minsta fel på honom nu. Han har ätit frukost och fått behålla den och leker precis som vanligt. Att han kräktes berodde nog bara på att han fick ner snor i halsen. Men nu sitter jag juh här med VAB igen. Jag som ville jobba idag. Vi skulle juh ha elva fika i blårummet med brasa i öppnaspisen och sällskapsspel med dom gamla. Fasen också va jag blir less. Barna har vare sjuk i omgångar sedan slutet av november och vi är inte ensamma om det här. Av 42 inskrivna barn på Dagis så hade dom elva idag. Helt otroligt.

När Lucas fick klart för sig att det är Fredag idag så säger han "Mamma, dansprogrammet och pop-corn i kväll". Klart man inte kan motstå det, klart det blir pop-corn och Let´s Dance.
Det är juh inte bara på Kråkans Förskola det är sjukt. Let´s Dance har juh fått sin del också. Först Mojjes Hjärtinfarkt och nu Magdalenas Hjärnblödning. Tragiskt att så unga människor ska få dessa sjukdomar. Hoppas verkligen att dom blir fullt återställda.

2 kommentarer:

Daniel sa...

Låter som en trevlig familjekär kväll!
Må de bli friska!

Anneli sa...

Det är ju inte klokt!!! Ska ni aldrig bli friska?? Ni skulle nog behöva lite sådan där handpåläggning som jag fick i december.... Välkomna hit är ni alltid- sommar som vinter, det vet du!!!