tisdag 13 januari 2009

Lekdag

Idag har jag och barna haft en lekdag. Har inte kunnat gå ut idag heller pga halkan här ute. Hjälmarna är fortfarande på Dagis. Så istället har vi lekt inne. Vi har radat upp alla bilar och provkört dom här i köket. Molly har lastat timmer på en flakbil hur länge som helst, lasta på och lasta av. Molly fick lägga sig och sova ca 40 minuter och då passade jag och Lucas på att leka med lera och att rita lite. När det började vara dags för Molly att kliva upp så tog jag och Lucas med oss tvätt upp och hängde den. Efter det så lekte vi uppe med träklossarna och då vakna Molly så hon byggde hon också.

Strax efter två kom Kricken hem och nu i väntan på middan så har han intagit ryggläge på soffan.

Lucas har varit jätte duktig idag och gått på pottan flera gånger. Man blir så stolt. Lite som behövs för att man ska känna så.

Har fortfarande inte provkört bilen får kanska göra det till helgen.
Tänker låna Mammas i morgon när vi ska på Lasarettet. Har juh inte flyttat över barnstolarna ännu så därför tar vi Mamsens bil där stolarna redan sitter fast. Lucas ska juh ner på öron och kolla halsmandlarna. Måste handla också så jag tror nästan att vi gör det innan vi åker ner till stan. Jag ska juh iväg och jobba i morgon kväll så det kan bli lite snålt med tiden om jag ska handla när vi är klar på sjukan.

Här ligger mina små älsklingar och gosar med varann i soffan. Tänk att man kan älska några så mycket. Helt otroligt.

2 kommentarer:

Anneli sa...

Eric är lika impad av bilen som jag.... Nu ska vi ut och köra ihjäl oss på elljusspåret - blir en rapport i bloggen - om vi överlever!

Monica sa...

Ni ska se hur den ser ut invändigt. Svart helläder. Så snyggt :)