torsdag 8 januari 2009

God Korvstroganoff...

...det blev det idag. Provade att lägga i en grönsaksbuljongtärning och det vart super bra. Nu brukar säkert alla göra det men för mig var det första gången och jag tycker att det vart gott. Barna åt så det stog ut genom öronen nästan, Lucas bad till och med om mera så han fick en portion till. Efter det åt dom banan. Banan är för övrigt den enda frukt vi brukar ha hemma, så nu vet ni det.

Tänker be om ursäkt här. Förlåt Kiina för att jag var dryg när du kom med barnas Julklappar. Det var inte meningen och det var mest käften å bakbena. Du är iaf härmed inbjuden till pysselstund med dina brorsbarn :)Vågar inte mig på det där ensam med dom små ligisterna.

Vi har köpt ny bil...Eller ny å ny, det är en -05:a. Längtar tills vi får hem den. Fast jag vet inte de jag, Kricken säger att jag ska få köra Fiestan...Knappast, jag vill köra den nya bilen. I vilket fall som helst så ska asen vi redan har fås igenom besiktningen och så ska vi sälja dom fort som ögat. Undrar när vi får hem den fina silvriga saken?

Kvällen har varit lugn. Molly var trött som fasen så hon slockna på en gång. Lucas hade en febertop igen i kväll, jag blir vansinnig. Men tempen gick ner utan medikamenter. Läste en bok om Gröngölingarna och den Skelögda Sköldpaddan men den dög inte riktigt utan Lucas ville läsa boken om när Kalle Anka är Brandman. Men jag ville läsa om sköldpaddan så jag läste den till slutet. Då skulle han höra en annan saga men då fick han följa med mig ner och elda lite istället så då vart han nöjd.

Farfar har vare här idag och lärt Lucas dumheter...Kuddkrig hade dom visst haft. Farfar det är du som kommer och städar när det har gått för vilt till med kuddarna. Fast som det ser ut nu på golven här så skulle lite dun och fjädrar inte göra någon större skillnad. Men i kväll tänker jag inte ta fram dammsugarn, det får bli på lördag istället.

I kväll efter att barna somna så har jag suttit här vid datorn och maratontittat på ett gäng avsnitt av Girls Of The Playboy Mansion. Kricken tycker att det är värdelöst men jag tycker att dom är kul dom där tjejerna som Hugh Hefner omger
sig med. Sen tycker jag att Hef kan ha sina ljusa stunder också. Fast jag kan inte förstå hur man kan vilja vara med någon som är så gammal. Han skulle juh platsa på Rådomsgården åldersmässigt. Samtidigt så kan jag imponeras av att han är så pass pigg för sin ålder och fortfarande är en brudmagnet. Fast där är det väl pengarna och statusen av att ha vare med honom som talar. Ja om man inte begriper allt heller så lär man juh klara sig.

Nu ska jag ner i pannrummet för en sista koll innan det är dags för temptagning av son och vällingutfodring av dotter. Efter det ska väl jag också få gå å lägga mig.


Lucas vänsterhand efter målning med vattenfärger


Liten Molly vaken sent en kväll när hon inte ville sova

Inga kommentarer: