fredag 16 januari 2009

Kallt ute! Bila frys! Varför då? Varför då?

Ja så var det kallt igen då. Tänk vilken tur att vi iaf har väder så vi har något att prata om och förfasas över. Kan säga att det är tur det är sätesvärmare i nybilen annars skulle man så att säga frysa ballarna av sig om man hade såna. Har nu äntligen kört nyförvärvet och jag måste säga att jag är nöjd. Vilken skillnad mot för gamm Mercan, nu tycker juh jag iofs att Diesel Doris ha vare ganska bra förutom det här sista då med Spanska Flaggan. Är man inte van bättre så får man väl vara nöjd med det man har. Det var så tokigt i går när jag körde på jobbet, helt plötsligt kände jag mig jätte vuxen. Det var liksom en aha upplevelse. Jag vet inte hur jag ska förklara det som. Helmysko. Betyder det här att jag är vuxen nu eller var det bara en släng av vuxenskap? Iom att jag kliver ur bilen så känner jag mig precis som vanligt igen, samma gamla vanliga barnsliga Monica. Tog tankegången till en annan nivå när jag började fundera på HUR vuxen skulle jag inte känna mig om jag fick fast jobb...Men du, gissa om DET skulle vara vuxet. Som det ser ut nu här i världen så lär man juh aldrig få veta hur det skulle kännas. Men det är väl som dom säger, hoppet är det sista som överger människan.

Barna har vare hemma från Dagis idag. Molly hade feber igår. Det kan bero på tandsingar men det är juh svårt att veta. Idag har hon inte haft någon feber vad jag vet men däremot bajsat jätte illa i kväll. Det är juh ett tecken på att tänder vill komma ut. Mamma och Pappa kom hit som räddande änglar och passade Lucas och Molly från det att jag åkte och jobbade tills att Kricken kom hem från jobbet. Gud så snälla dom är. Hade även åkt in i Långsele och handlat mjölk och limpa så jag skulle slippa åka iväg i morgon för det. Super gulligt.

Det har iaf gått bra att jobba idag/kväll. Fick börja i köket för köksan hade åkt hem för VAB. När jag hade haft rast så gick jag över till vården. Det är så kul, eller kul och kul men det är ett bevis på att världen är ganska liten ändå.
En tant och farbror som bor på Rådomsgården känner Moster G i Vilhelmina för att den här farbrorn och Moster G:s man var kusiner. Dom har stugan däruppe och har umgåtts jätte mycket med Moster G och Morbror K-G. Deras son tyckte att det var jätte kul för han känner mina kusiner där uppe ganska bra, iaf J-O för dom har visst kontakt ännu. Han vet dessutom precis vart vi har stugan någonstans. Moster G blev jätte glad när hon fick en hälsning från dom och hälsade så mycket tillbaka. Tänk ändå vad världen är liten.

I kväll höll jag på skita i brallan när jag var nere i källarn och elda nu sedan Kricken lagt sig. Ansåg att jag skulle kunna lägga i några klabbar till för att få upp lite högre temp i tankarna trots att jag helst vill gå å lägga mig. Men det är juh kallt ute så då sitter ja hellre här och väntar på att jag kan dra ur fläkten än att jag ska måsta kuta ner i källarn på en gång i morgon och elda. Iaf så lade jag in dom där klabbarna och så börjar det låta jätte konstigt i acktankarna och helt plötsligt så pös det på ovansidan. Jag sprang upp och väckte stackars Kricken för att höra efter om det var dags för tankarna att ta av till yttre rymden. Han satte sig yrvaket upp och förklara att det är lite luft i systemet och att om jag gick ner igen så skulle det ha slutat pysa och bubbla. Smög mig försiktigt ner i källarn rädd för att möta två acktankar på flykt men se det hade slutat låta. Tack och lov. Jag hatar när det blir såna där saker som man inte varit med om förut. Jag är livrädd att det ska hända något.

Men så glad jag blev i tisdags kväll. Bänkade mig framför tv för att se Mästarnas Mästare. Det var så kul att få se dessa avlagda sportstjärnor i action fast att det bara är på skoj. Saknar Ingemar Stenmark men han skulle juh ha sopa banan med dom andra så det bara ryker om det. Precis som han gjorde i den där tävlingen som gick för några år sedan...Vad fasen var det den hette den serien? Det är så kul också att man får se återblickar på deras respektive idrottskarriärer. Wassberg han är en skön snubbe. Längtar redan tills nästa tisdag när det fortsätter. Kommer att ladda upp med pop-corn och en filt i soffan till klockan åtta.

På tal om idrott så är det juh Idrottsgalan på måndag kväll. Det är något som jag sällan missar. I regel blir jag jätte arg för att inte "rätt" person får "rätt" pris men det är iaf kul att se dessa människor som man är van att se i "träningskläder" vara uppklädda till tänderna i fina galaklänningar/kostymer. Sen brukar inte underhållningen gå av för hackor heller.
Något annat som jag sällan missar är Let´s Dance. Jag hoppas verkligen att Magnus Samuelsson får vara kvar flera veckor. Det är så kul att se denna bjässe till karl dansa pardans. Tycker faktiskt att han gjorde det jätte bra förra fredagen.

Nu ska här plockas undan disk och sen så tror jag att det är dags för en koll i pannrummet. Förhoppningsvis så låter det inget och det har snart brunnit ut så jag kan dra ur fläkten och göra kväll. Börjar känna mig ganska mör.
Tack å hej leverpastej (åh så vuxen jag är)

1 kommentar:

Anneli sa...

Jag har någonstans någon gång läst: "Att vara riktigt vuxen är att alltid vara en smula barn" ungefär - och jag tror faktiskt att det stämmer!

Men det är en speciell känsla med ny, fin bil! Glömmer aldrig när jag köpte Forden. Blir 11 år nu till hösten, och än lär vi få behålla den ett tag - tacka finanskrisen för det!