måndag 12 januari 2009

Hur ska jag kunna sova...

...när Kricken är ute och åker tåg utan mig. Han är nu på väg ner till Linköping för att hämta hem vår nya bil. Hoppas verkligen att det går bra i morgon när han ska köra hem. Halkvarning lite överallt som det ser ut.

Lucas fick vara på Dagis i fredags. Gissa om han blev glad när jag väckte honom å tala om att det var dags att kliva upp. Han rakt hoppa upp ur sängen det lilla trollet. Molly var lite trött men det gick bara bra att få upp henne.
Fredagskvällen gick i Let´s Dance tecken. Till och med Kricken satt och titta med mig. Trevligt.

I lördags var jag inte på något bra humör. Tillslut kom jag på att jag skulle ringa R och fråga henne om hon ville följa med mig och Lucas och äta lunch på Terassen. Det ville hon så jag och Lucas åkte ner till Långsele och handla först och så hämta vi upp R. Kom på att vi skulle blåsa till stan istället och äta där så då gjorde vi det. Lucas åt som en häst. Det var så roligt att se. Tror att han tycker det är kul när han och jag åker iväg och gör något ensamma. När vi kom tillbaka till Långsele så svänga vi in hos T.P och kollade in hans nya hus. Han har satt upp en fusktimmervägg i vardagsrummet och målat väggarna i en vinrödnyans, det var jätte fint.
I går kväll gjorde vi inte så mycket. Båda barna blev vaken sent. När dom väl somnat så dröjde det inte länge förren även jag och Gubben gick å lade oss.

Sovmorgon i morse. Molly väckte mig halv tio. Då vakan även Lucas. Ner och gjorde frukost och sen har vi bara tagit det lugnt. När Kricken klev upp så satte jag om pelargoniorna, tog reda på tvätt, dammsög hela övervåningen och så bjöd jag hit Svärfars på middag. Alla, barn som vuxna åt med god aptit. Sedan var det dags för dusch och nattning av barn efter att dom ätit stora portioner med kvällsgröt.

När dom somnat så ställde jag mig i duschen och sen har jag å Kricken kollat på TV och surrat. Det höll vi på med ända tills han åkte. Svärfar skjutsade honom till tåget.

Får se hur jag och barna gör i morgon om vi ska åka hem till Mamma och Pappa. Det beror först och främst på hur länge vi sover och vad det är för väder. Kricken kommer väl inte hem förren sent i morgon eftermiddag/kväll. Usch va ampen jag känner mig. Hoppas verkligen att det går bra och att vi blir nöjda med bilen.

Nä det är nog bäst att jag lägger mig och försöker sova lite. Barna lär juh kliva upp tidigt i morgon.

Så här ser vår nya bil ut

Inga kommentarer: