lördag 31 januari 2009

Handla, bära och slita

Inga större fel på barna idag. Snuviga, hostiga och feberfria. Skönt. Annat är det med mig. Har med största sannolikhet feber men inget som några Ipren inte kan bota, snuvan går till världshistorien, fattar inte vart allt snor kommer ifrån. I vilket fall som helst så drog jag till stan vid halv tolv för att storhandla i lugn och ro. Första stoppet var på Näbbar & Klor och köp av kattmat till Balder. Sedan parkera jag på "Domus" parkeringen. Gick en sväng genom Kapp-Ahl och kom därifrån med en ny pyjamas till Lucas, en grön. Sedan ner på Apoteket och inhandla en hel del medikamenter. Måste säga att vårt apotektskonto drastiskt har skjutit i höjden dom här månaderna. Träffade på Svärfars där. Åkte upp på ICA på Remsle och fortsatte handlingen, Svärfars var där dom också så när dom handlat klart vänta dom på mig och hjälpte mig att packa och bära ut till bilen. Kan säga att det var mycket vänligt och behövligt. Saaben vart full med varor i bagaget. När det var klart så åkte jag till Långsele och ICA där för att köpa det sista. Svärfars åkte hem till oss så när jag kom hem var Svärmor ute med barna. Fick packa in alla saker i lugn och ro utan att ha någon rotandes i alla kassar. Skönt. När det var klart kom barna och Svärmor in så då koka jag kaffe och så fikade vi, hade köpt hem lite olika glasslådor så det blev provsmakning av dessa. Lucas åt jätte mycke och såg ut som en chokladgubbe hela han. Kricken fick storsanera pojken från all choklad.

Gjorde det enkelt för mig och bjöd på varmkorv och bröd till middag. Hade tänkt göra grekisk pyttipanna men tiden räckte inte till. Får göra det i morgon istället. Tack Koko för receptet.

I kväll blir det väl till att kolla Hockeyn å se hur det går för vårt MoDo. Kricken beställde biljetter till den 12/2 så då åker han och hans systrar dit och kollar in Foppas premiär i MoDo. Är ganska så avis men jag har jobbarkväll så det sket sig juh för mig. Svärmor ska vara här och passa barna den kvällen. Typiskt men jag får väl se hans ispremiär på YouTube sen. Hoppas verkligen att foten håller så det blir något av det hela.

Molly är duschad och pyjamasklädd redan så det är bara kvällsfika som fattas där. Ska snart göra Lucas redo för kvällen också. Ska försöka få honom i säng före åtta i kväll.
I går fick han vara vaken ända till halv tio för vi fick besök. Det var T och R som kom hit och Lucas fullkomligt avgudar T. Därav den sena kvällen. Dessutom kom juh T på skotern så då var vi tvungna att gå ut en stund innan han åkte så vi fick kolla in nyskotern och höra hur den lät. Jag blir så sugen och avis. Vill också ha en skoter. Hoppas han kommer hit någon dag också så vi kan provköra, vore inte helt fel. Provsatt iaf och tycker att den kändes bra, lite smal dyna bara, men det är väl en vanesak.


Två sjuklingar häromdagen tittandes på Playhouse Disney

1 kommentar:

Anneli sa...

Jag är inte lika skotertokig som vissa, märker jag... Men visst är det kul att köra en sväng ibland!

Du skulle nog behöva lite healing du med - som jag fick och blev kvitt förkylningen i november.