måndag 12 januari 2009

Nu är dom hemma

Ja nu står vår nya bil ute på gården. En -05:as Saab 9-5 Vector SportCombie 2,0 BioPower. Har varit ut och provat sätena i den och backat bak ca 4 meter och kört fram igen. Höll precis på med middan när Kricken kom hem så därför blev det ingen provtur men en provsittning.

Gubben hade lite otur i natt på tåget. Hamna i en kupé med 3 fyllisar. Så han har inte sovit särskilt mycket. Han har därför intagit ryggläge på soffan men jag tror inte han får vara ifred för barna. Låter som att båda två leker att Pappa är en klätterställning.

Själv så väntar jag bara på att potatisen ska bli klar så vi kan äta middag någongång. Jag är jätte hungrig. Till potatisen så blir det hemfläsk i skivor och löksås.

Den 19:e är Dagis stängt så då kommer Mamma och Pappa hit och passar barna. Kricken har eftermiddag så då kliver han upp när dom Lucas och Molly vaknar och så kommer dom vid halv elva elva och tar över tills jag kommer hem. Tänkte att dom äter middag med oss då så om jag har tur så har Mamma gjort den tills jag kommer hem strax efter fyra. Vaddå tur, jag vet att hon har gjort den tills jag kommer hem. Kanske ska snika åt mig lite pölsa. Det ska jag minsann göra. Det var länge sen vi åt det och det är juh så himla gott.

Jamen just det ja. I går storgjorde jag det och rengjorde fläkten i köket. Fattar inte vart allt flott kommer ifrån. Det är precis som att den inte drar ut ordentligt. Iofs så var det ett tag sedan jag gjorde en sån här storstädning av den så det kan juh vara en förklaring.

Åkte inte hem till Mor och Far något idag. Det har regnat och dom hade inte sandat Björksjövägen. Sen vet jag att storvägen mellan stan och Björkå är spårig och eländig så vi stannade hemma. Har inte ens varit ut något. Så himla halt och barna har hjälmarna på Dagis så vi har lekt inne hela dage. Det syns kan jag säga. Dom har drage fram praktiskt taget allt. Molly far just nu runt och drar på en 3 meters orm som hon fick i Julklapp. Det ser så gulligt ut. Men nu vill hon bara upp i mitt knä så det är väl bäst att jag lägger av med det här och ägnar mig åt min dotter. Lucas han tittar på Nicke Nyfiken.

Nu ska jag kolla potatisen och se om vi får äta nåt i kväll.

2 kommentarer:

Anneli sa...

Vilken fin bil!!!
Grattis, tror jag man säger, va?

Och - visst en lite tröttsam helg har jag haft, men så himla kul!!!!

När kommer ni upp då????? Fiskar , badar och visar upp nya bilen?

Monica sa...

Ja visst är den fin. Hoppas att den är skön att köra också. Har ännu inte varit ute och provkört något. Det blir väl i morgon. Hinner nog köra mig less tids nog :)
Får väl se hur det stämmer för oss alla någon helg framöver. Kanske någon gång i början på Mars. Då börjar det juh vara fina dagar.