måndag 15 december 2008

Julpyssel och feber

I fredags blåste jag och Lucas ner till stan och fick glasögonen fixade provisoriskt. Vi hade sån tur att glaset hade kommit så dom passade in det på en gång. Dom hitta en skalm som funka rätt bra och så har dom beställt ett par nya glasögon iom att dom här är helt vinda och sneda.

När vi kom hem igen så snabba vi oss och bytte om och så åkte jag och barna på Dagis för det stora framträdandet. Molly var för liten så hon fick inte vara med men oj så Lucas rockade loss. Han var så duktig, klart att fröknarna fick säga åt honom några gånger men i det stora hela så var han så bra. Farmor och Farfar var där också och tittade på honom.

Här sjunger dom Här kommer lilla Ludde så det står härliga till. Har jätte mycke fina kort men då är det andra barn med och dom korten kan jag juh inte sätta ut.

Lucas har lite småfeber igen så idag har han fått vara hemma med mig medan Molly har varit på Dagis. Vi har haft lite pyssel för oss idag. Först gjorde vi några julgrupper, Lucas och Molly får ha den lilla tomtekrukan med en hyacint på sitt rum. Det var väldigt viktigt. Trots feber, snuva och hosta så hade lillgubben jätte kul. Det var väldigt viktigt vart blommorna skulle vara någonstans i korgarna. Så det mesta har han bestämt faktiskt.


Insåg precis att Lucas hade väldigt skitiga glasögon på den där bilden. Sånt som händer.

Sedan dammsög vi här nere och så vart det tvätthängning och ännu mera tvättning. När klockan börja närma sig tolv så klädde vi på oss ytterkläder och åkte ner till Långsele och handla. När det var avklarat så for vi på 87:an Grill och åt lunch. Alla sätt är bra utom dom dåliga när det gäller att få i honom mat. 87:an är ett ställe som han skulle kunna äta på varje dag om han fick. Aptiten är juh inte så bra nu så det var med glädje jag gav honom min korv när han vräkt i sig sin redan. Han åt t om några strips. När vi hämtat Molly och kommit hem igen så var det dags för Mellis nästan på en gång och då åt han en RisiFrutti också. Åh så glad man blir. Gjorde en liten middagsportion fläsk, löksås och potatis till honom i eftermiddag och det gick ner det med. Gröten i kväll var inte heller några problem. Hoppas verkligen att det är på rätt väg med förkylningen.
Innan sänggående i kväll så läste jag Dikten Tomten för honom, han satt som ett ljus och lyssnade. När vi kom upp och lade oss i sängen så sa han att han ville höra den i morgon kväll också. Goungen. En av få dikter som jag gillar.

Jag har jobbat i helgen och det gick rätt bra. Skönt att veta att nu är jag ledig två helger i rad.

Nu tänker jag sätta mig med lite pop-corn och en ny bok som jag fick hem i fredags. Det ska bli riktigt skönt att slappa lite.

2 kommentarer:

Anneli sa...

Vilka fina julgrupper ni har gjort!! Wow!

Monica sa...

Tror att jag har en liten konstnärsådra inom mig som jag inte riktigt vet hur jag ska förvalta. Men roligt med julgrupper är det alltid. Förra året hann jag aldrig med att köpa några blommor så mamma förbarma sig över mig och kom med en grupp. Men det är inte samma sak, den hade jag inte gjort själv även om det var kära mor som fixat den :)