fredag 19 december 2008

Jäkla rinnsnuva

Jaha då var man på väg att bli sjuk själv också. Rackarns vad min näsa rinner. Känner mig allmänt seg men har iaf fått till köttbullar till julafton. Gjorde så pass mycke att det räckte till middan. Molly har riktigt med feber idag. Typiskt. Hoppas verkligen att Lucas inte åker på mer feber och att gumman piggar på sig. Det är juh tänkt att jag ska till stan i morgon och köpa några julklappar. Får hoppas att även jag är pigg så det blir av. Annars blir det inte nådigt. Ska även köpa några strumpor till en av tanterna på jobbet. Är fadder till henne och hon behöver nya nattstrumpor.

I morgon ska jag och grannkäringa koka grisfötter. Det är vårt första försök så vi får väl se på julafton vilket betyg vi får. Ska in på systemet i morgon och köpa nån vinpava så jag har något att bjuda henne på. Själv så håller jag mig som vanligt till vanlig hederlig sötdricka. Kan inte med det där survine. Hugaligen. Ska jag vara ärlig så dricker jag inget med alkohol längre. Finner inte det minsta nöje i det. Sen tycker jag inte ens att det är gott. Jag söp nog ifrån mig. Har juh tyvärr den där tendensen att jag dricker för mycket när jag väl sätter igång och blir sjuk något hemskt. Jag har inte den där spärren som vanligt folk har att man ska ge sig efter några glas. Så det är lika bra att ge fasen. Jag har juh inte ens lärt mig att dricka kaffe eller the. Trodde att jag skulle bli jätte förtjust i det när jag vänta barn men inte ens då smaka det bra. Det enda begär jag hade när jag vänta barna var potatismos. Hade hoppats på att man skulle kunna säga till barna när dom blir stor att när jag vänta dig då minsann fick jag begär på murbruk eller nåt sånt. Hur fränt äre me potatismos på en skala från ett till tio?

Fick lov att tvätta Pingu åt Molly i kväll. Lucas sprang runt och var nakenfis och råkade pinka på stackars Pingu. Tur att jag varit förutseende och skaffat en Pingu i reserv. Någon gång emellanåt så får jag mina ljusglimtar.

Nu är det dags för att hänga tvätt och sen tror jag att jag ska göra kväll. Känns som att jag behöver sova. Ska stoppa i mig två Ipren innan sänggående och hoppas på att det känns bättre i morgon.

Inga kommentarer: