söndag 28 december 2008

Nu är det en vanlig söndag

Annandagen jobbade jag och på kvällen gjorde vi inte något alls mer än att titta på TV eller sitta vid datorn.

På lördagen så blåste jag och Lucas till Långsele och handla på förmiddagen. Klockan två så kom Svärfars och Vikkan hit för den årliga utflykten. Tog oss inte så lång i år pga snön men vad gör det när vi har en egen liten kulle på tomten som är som gjord för korvgrillning.

Molly och Lucas på kullen med Farmor som drar ett vedlass i bakgrunden.


Gojäntan våran.


Gopojken våran.


Kricken och Molly myser på renskinnet.


Jag får faktiskt också vara med på kort ibland så här sitter jag med våra underbara barn och myser. Eller var det kanske som så att jag fick tjurhålla dom för att överhuvudtaget få med dom på ett kort?!

Idag har barna haft främmande. Annie och Linus har varit här och lekt från klockan tolv tills efter middagen. Oj så kul dom har haft det. Det har busats, grinats och busats ännu mer, en och annan bula mer blev det också. Förut så har Lucas mest lekt med Linus men idag var det bara Annie som gällde. När dom är här och det vankas mat så ska dom alltid sitta på rad på kökssoffan och äta. Dom är för söta. Molly är för liten än så hon sitter i sin stol så vem vet hur det här ska gå när hon vuxit på sig och också vill sitta på soffan. Det är väl bara det att jag får ta in Morfars soffa som jag har stående på bron, den är juh större så där får dom plats.

Efter att barna och deras Mor åkt så klädde jag och Lucas på oss och gick ner med en sopsäck till vägen. Blev tvungen att ställa ner en extra säck den här gången. Vet inte vad vi gjort men så blev det iaf. När vi kom upp på gårn igen så gav vi fåglarna mat och sen så skotta vi bort lite snö som fallit ner från taket. Tänker köra in ved i morgon och då har vi inte kommit förbi där med skottkärran. Sedan klättra vi på den fina högen som Kricken gjorde med hjullastarn i måndags. Fast det är ingen hög det är ett berg säger Lucas. Han ville inte alls gå in men jag muta honom med en dusch så då gick det bra.

Molly har inte sovit något idag så hon var jätte trött i kväll, satt och halvsov i sin fåtölj när vi kom in. Det blev dusch på en gång å sen kom hon in i andra andningen. Men det gick iaf bra att lägga henne. Vet inte vad det var med Lucas i kväll. Han ville inte alls sova. Sen skulle han ligga i våran säng och ha Kricken där också så det var bara för Far i huset att lägga sig. Men se då skulle lillherren våran sova med Mamma i sin säng så då gick vi in dit och då minsann så kunde han somna. Han ville inte ha någon pyjamas på sig heller och så skulle han kissa morgon. Tror att han kanske var lite rädd för något iom att han hela tiden sa att det var morgon. Det är juh inte lätt att veta vad som rör sig i huvudet på dom här småttingarna. Nu sover alla utom jag och katten, han är ute och jagar förhoppningsvis råttor. Själv så tänker jag sätta mig och titta på "Stjärnorna på Slottet" avsnitt två för det missa jag häromkvällen.

Inga kommentarer: