torsdag 18 december 2008

Skitväder och trasiga hängrännor

Jaha så då var det torsdag igen då. Att veckorna går så fort. Idag har barna varit mest bara snuviga och Molly har haft förhöjd temp. Lucas har faktiskt inte haft någon feber idag. Tänker ha vård av barn i morgon för dom är inget att ha på Dagis när dom är så här. Vill inte utsätta dom för det. Molly har bra aptit men Lucas är det sämre med. Idag till lunch åt han bra men då mata jag honom. Till middan hade han inte ätit så bra.

Har jobbat i kväll och jag kan lova att man har häcken full nu på kvällarna i Rådom. Man springer i ett. Men det är väl iofs bra för då går kvällarna fort. Fast i kväll gick den lite för fort.

När jag kom hem så var det bara att ta några spadtag för att få bort snön framför förrådsdörren. Det har tokrasa från taken idag. Måste ta bort framför garageporten och vedboden också men det är så jäkla mycke så jag tror vi ska låna hem hjullastarn i morgon. Ska kolla upp det med våran snöröjare så kanske han kan komma förbi å fixa det mot en klippning. Iaf så när jag tittar mot hustaket så ser jag att hängrännan verkligen hänger. Jaha tänkte jag den lär juh lossna snart. Mycket riktigt, gick upp och hämta lite kläder efter att jag duschat och när jag står där så brakar det till som fasen. Klädde mig och gick ut och kolla läget. Hela jäkla hängrännan har lossnat. Skit också. Vi hade juh tänkt byta iofs men inte nu. Pissväder. Ger mig fasen på att vi får en grön jul. Typiskt.

Nu är jag så less och förbaskad att jag tänker sätta mig och spela helt meningslösa datorspel innan jag lägger mig. För inte lär jag kunna somna nu när jag är som jag är. Suck.

Inga kommentarer: