söndag 28 december 2008

Julafton


Tomten har precis kommit och iaf ett av barnen är väldigt förväntansfullt, det andra barnet är mest fundersamt som synes.

Ja tänk att det blev en massa paket i år också, trots att vi sagt att vi ska dra ner.

Molly tog tillslut emot paket från Tomtefar, först var hon lite skeptisk men det gick över när hon såg vad som kunde finnas i dom där paketen han kom med.

Julafton flöt på bara fint. Tyvärr hann inte Svärfars och Faster Vikkan vara med på klapputdelningen men då fick vi juh en till utdelning fast utan Tomte och det gick minst lika bra.

Efter Kalle Anka var det dags för det årliga Julbordet. Oj så jag hade längtat efter Svärfars Citronsill, den är sååå god. Mammas Kalvsylta går inte av för hackor den heller. Hade fått bra smak på Julskinkan i år så den har faktiskt gått åt. Grisfötterna fick MVG trots att jag hade frusit in dom.

När vi ätit klart och plockat undan så drog jag på mig Tomtekläderna och for bort på byn och hade klapputdelning. Det är ett ävel att ha tomtemask och glasögon. Dom imma juh igen fullständigt så den stackars Tomten ser juh inte vad det står. Att ta av sig glasögonen är ingen hit det heller för då ser minsann Tomten inte ett smack kan jag tala om. Men barna där fick iaf sina klappar och även vovven i huset. Fick även med mig två paket tillbaka som var till Lucas och Molly. Snällt av Lucas Gudfar att komma ihåg dom små. Tyvärr så var dom tvungna att åka hem till Ö-vik redan dagen efter så det blev inte att vi kunde träffas något. Men jag fick iaf se dom.

Mamma, Pappa, Svärfars och Vikkan åkte hem vid sju tiden. Då var barna ganska så trötta. Molly somna på tre röda och Lucas fick sitta uppe med mig och Kricken och titta på "Tomten en Vintersaga". Den är så himla bra. När Lucas kom upp till sängen gick det lika snabbt för honom att somna som för Lillasyster.

En väldigt lyckad Julafton må jag säga. Det var ett smart drag att ha Tomten här redan klockan 14 för då hann barna leka med sina nya leksaker och så höll dom sig ur vägen när vi höll på med maten och även efter julbordet när vi plocka undan.

Inga kommentarer: