onsdag 10 december 2008

Julbord på jobbet

I måndags när jag hämta barna på Dagis så hade Lucas tappat ena glaset ur glasögonen. Ute. I djupsnön. Gick inte att hitta. Bara att ringa till Optikern och beställa ett nytt. Om vi hade råd så skulle vi ha typ tre par glasögon i reserv. För det verkar behövas. Molly hade vare jätte grinig och snorig. Hon hade/har ingen feber.
Bestämde att hon skulle få vara hemma i går så Kricken klev upp med henne trots att han jobbat till tidiga morron. När jag och Lucas kom hem så for han och jobba.

Idag har båda barna varit på Dagis, Molly är fortfarande snuvig men det går juh inte att ha henne hemma bara för det. Kricken måste juh få sova han också.

I morgon är jag ledig. Klockan nio i morgon ska Lucas vara hos Psykologen. Medan han är där så ska jag väga och mäta Molly hade jag tänkt. Sedan ska vi handla och hämta paket i Långsele.

Idag på jobbet så hade vi personalmöte som följdes av julbord från ICA i Långsele. Det var jätte gott. Otto hade gjort nån currysill som inte gick av för hackor. Han är femjäklig på att laga mat den karln. Hann inte vara med hela vägen för jag var juh tvungen att åka och hämta mina småtroll på Dagis. Lucas bestämde att han ville ha tunnpannkaka så då gjorde jag det. Molly var inte allt för förtjust men hon fick väl i sig några bitar iaf. Sedan fick dom banan, det är en stor favorit. Båda barna ligger nu och jag ska snart sätta mig framför tv:n hade jag tänkt. Grey´s Anatomy börjar juh snart. Har tvättat och hängt en tvätt och efter tittandet så blir det att hänga en till. Det tar aldrig slut på tvätt. När man väl kommit längst ner i tvättunnan så mirakulöst är den full igen. Märkligt. Det är likadant med diskmaskin, man plockar ur den och vips är den full igen. Rackarns märkligt.

Har hittat den perfekta radiokanalen i dessa tider: julradio.se
En kanal som bara spelar julmusik. Kan det bli juligare än så?

Nu är det precis en vecka innan jag får göra något åt håret. Jag hoppas verkligen att inte jag eller barna blir sjuk. För nu MÅSTE jag fixa det här lurvet.

Men hör och häpna, jag får elda idag. Känns nästan lite högtidligt måste jag säga. Inte var dag jag får gå ner i pannrummet och elda. Beror bara på att gubben försov sig idag så han hann inte elda som han hade tänkt. Kallt är det juh också så det behövs verkligen.

Idag när vi kom hem från jobb och Dagis så fick jag praktiskt taget bryta mig in i bagaget på Mercan. Det hade blivit sjukt mycke is där bak så jag fick ta till "storsläggan" för att få upp luckan. Var juh tvungen för i morgon behöver jag verkligen sittvagnen som var där bak. Men bra kvinna reder sig själv så jag fick till det. Det jag gjorde är inget jag rekommenderar för dom som har en nyare bil. Min Diesel Doris är ganska van med det mesta. Nej. Jag måste verkligen beställa tid för besiktning, det har jag totalt glömt bort, eller egentligen har jag väl förträngt det. Hon kommer INTE att gå igenom. Suck. Får säkert inte ens köra därifrån.

Nu måste jag poppa lite pop-corn å sätta mig vid tv:n
Ha en trevlig kväll, det ska jag försöka ha iaf. Molly lär säkert vakna å så försvann min tv kväll. Men det visar sig.

2 kommentarer:

Anneli sa...

Det är så himla stökigt när barnen är sjuka huller om buller - för oss har det likosm varit vartannat år. Ibland är de friska hur länge som helst, och ibland....

Hoppas ni slagit in på friska vägen nu!

Monica sa...

Ja man kan juh alltid hoppas. Prata med Kricken nyss och han håller på att bli förkyld nu. Jag fryser som en stövare för tillfället och tänker strax ta mig på mig flanellpyjamas, ullstrumpor och inta två ipren och c-vitamin. Sedan blir det att krypa ner under duntäcket och hoppas på det bästa, att inte jag blir sjuk. Är det bra med dina grabbar nu Anneli?