onsdag 3 december 2008

Vara på stan dag...


Kände att jag var tvungen att lägga upp den här bilden på Lucas sedan i Midsomras. Han är för söt. Andra dagen han har glasögon och han var jätte duktig på att ha dom på.

Idag hämtade vi upp Faster Karolina strax före halv tio. Åkte till Anestisimottagningen och fick prata med narkosläkaren där. Vet inte riktigt varför vi skulle dit. Det enda han sa var att Lucas inte fick vara täppt i näsan. Men hallå, det är väl därför han ska opereras + halsmandlarna. Ska ringa ner på Öron i morgon och be dom kolla upp halsen på honom igen så att mandlarna inte var stora bara för att han höll på att bli sjuk. För idag kunde han juh inte kollas.

När det var klart på sjukan så åkte vi upp på Nipan och åt lunch. Molly och Lucas åt gratis. Gratis är bra. Bjöd Karolina på lunchen. Det var väl inte superbra mat där idag men den dög och vi blev mätta.

Åkte ner på storparkeringen nedanför Kommun Huset och parkerade. Hade båda vagnarna med idag så Karolina (eller Kina som Lucas säger ibland) tog hand om Molly medan jag kämpade med Lucasvagn. Var först på Bokhandeln där jag köpte lite grejer till Lucas i julklapp. Vattenfärger, pennor och papper. Sedan en sväng in på All-Sport där jag köpte penslar till honom och ett Memory. Molly ska få en docka av oss. Köpte även Annies present som vi någon dag ska åka dit med. Får se när det passar oss mammor att träffas. När All-Sport var avklarat så gick vi på Wedins och kollade skor. Jag hittade inga och inte Kina heller. Kapp-Ahl var nästa stopp. Köpte strumpbyxor, tights, och en dress till Molly, Lucas fick sig en ny pyjamas. Vidare till Lindex där jag inte köpte något fast det fanns mycke fint på reastället (duktig jag känner mig). Efter det gick vi bort på Skattkistan där jag köpte lite duschcreme och en dricka för jag höll på törsta ihjäl. Systemet fick sig en påhälsning också, Kricken ville ha Jäger så då köpte jag det till honom. Fresks blev av med två flaskor fogskum och Åhmans en säck med släckt kalk. Lämnade av Kina hemma hos sig och så åkte vi hem.

Barna var ganska så trötta och det är jag med nu känner jag. Molly har redan fått sin vällingflaska så nu är det bara jag kvar.

Köpte förresten maskmedel till Balder idag, så när vi kom hem fick han första tabletten. Han är jätte lätt att ge medicin, Ask var svårare att få i tabletterna. Hon på apoteket trodde inte sina öron när jag talade om vad han ligger på för vikt. Han ÄR en stor kisse. Inte särskilt fet tycker jag, han är stabil. Men han är världens snällaste kissekatt.

En bild på Morfar och Molly när Lucas hade sitt 3-årskalas.

2 kommentarer:

Anneli sa...

Vilken underbar bild på Mats-Ivan och Molly!!! Fastän jag gillar vintern bäst, blev jag ju t o m lite sommarsugen...

Monica sa...

Ja det är en fin bild på kära far och dotterdottern. Det var en underbar dag när vi hade Lucas kalas. Varmt och skönt och släkt och vänner. T om Annica, Micke och barna var här :)