onsdag 17 december 2008

Vaknatt och permanent



Ja gott folk. Så här såg det ut hos oss i natt klockan 01:45. Inte direkt vad man hade hoppats på men ibland blir det inte som man tänkt sig. Själv så hade jag tänkt lägga mig och sova klockan tolv när det hade brunnit ut i pannan. Ack så jag bedrog mig. Hörde att det var någon som lät uppe så jag smög mig upp till barnas rum där jag också ligger nu när Lucas är förkyld. Då var det iaf sonen som var orolig. Till slut gick vi ner för jag trodde att han ville spy. Det ville han inte. Gick och satte oss i tvsoffan och så försökte jag få honom att lugna ner sig och berätta vad det var för fel. Tillslut så rapar och pruppar han väldigt ljudligt och sen var det som bra. Han hade magknip mest troligt. Tänkte att han skulle få i sig lite dricka så att det skulle bli bättre i halsen. (Han snarkar juh så att han blir torr i halsen och inte blir det juh bättre nu när han får snor där heller som torkar fast.) När han satt här i godan ro så hörde jag att Molly vakna så jag gick upp och hämta henne. Hon var hungrig och Lucas var sugen på något så det vart till att jag bredde några mesemackor som dom fick sitta och mumsa i sig halv två på natten...Lade Molly igen och hon somna på en gång. Lucas ville borsta tänderna så då gjorde vi kvälls/natt toalett ilag. När vi kom upp så skulle han ligga bredvid mig och när han somnat och jag skall lyfta över honom till hans säng så vaknar Molly. Suck. Hon höll låda till klockan fyra. Men då somna hon på min arm.
Vid sju så bar jag henne till spjälsängen där hon fick ligga resten av morgonen tills jag klev upp kvart i nio. Snabba ryck blev det för vi skulle hämta upp en kompis klockan 10.

Hämtade upp henne och så åkte vi ner till kära kusin för permanent och klippning av mammahår. Min Mamma var redan där när vi kom. Hade varit förutseende och fixat två barnvakter dagen till ära. Det behövdes kan jag lova. Vännen kallar mig för Rosemary nu...Någon som sett Rosemarys baby? Mamma tackade henne för god kamp när vi skildes åt. Dom hade händerna fulla medan jag fick sitta och må gott i klippstolen. Åh så nöjd jag är med håret. När gubben kom hem så frågade jag vad han tyckte...Du ser ut som en uppfransad jutesäck vart svaret...Kusinfrissa kan du slå han?
Iaf så svängade vi förbi hos optikern när vi for hemöver. Lucas nya glasögon hade kommit. Oj säger jag bara. Om ni tittar på bilden längst upp på Lucas så ser ni att dom gamla glasögonen är helvinda. Kan lova att nu när man ser HUR dom ska se ut egentligen så är det synd om pojken som har måst gå runt med gamm asen på sig. Men på tal om dom här glasögonen så i går när jag hämta Molly på Dagis så kommer en av fröknarna och håller något i handen. Jag tänkte att hon hittat en spindel och ville ge mig den så jag var lite halvrädd. När jag håller ut handen och ska ta emot vad det nu är hon har där i sin knutnanäve så fick jag en chock. Samma fröken som hade den ledande rollen i jakten på Lucas vänstra glas till glasögonen hade nu hittat det i snön ute. Helt otroligt, det har juh kommit mer snö och blivit trampat, men hon hitta det. Nu har vi juh ett extra glas och känner jag mina barn rätt så lär det behövas. Måste säga att sannolikheten för att något dylikt ska inträffa är ofattbart. Hon hitta glaset.

Har precis varit upp och gett Molly hennes kvällsvälling och nu ska jag snart förhoppningsvis få sova lite jag ockå. Ska bara fylla diskmaskin och tvättmaskin sen så blir det sängen. Hoppas hoppas hoppas att det blir lugnt i natt.

2 kommentarer:

Anneli sa...

I natt satt jag och jobbade till 03.40 - har ju varit på sta'n 2 eftermiddagar, så jag låg lite efter. Så det där med att vara uppe på näterna har nog dina barn i släkten.....

Jag tror din mor och kompis bara är orutinerade som barnvakter - har i o f s inte sett Rosemarys baby.. Ta hit barna nå'n gång vet ja! Jag brukar klubba dem när det blir för mycket - funkar säkert på dina med =)!

Vilken toppenfröken som hittade glaset!! Suveränt!

Och din käre sambo verkar lika komplimangvillig som min. Vad har vi gjort för fel, kan man ju undra?

Monica sa...

Dom kan även brås på sin far som hellre är vaken på nätterna. Iofs så är det ganska lugnt och skönt att sitta uppe ensam och filosofera. Men jag är min far upp i dagen. Lägger mig gärna i tid på kvällen och stiger upp från morron.
Ja vad har vi gjort för fel med våra karlar? För snälla skulle jag helt klart kunna tänka mig är den största bidragande orsaken.
Vänta bara, han ska snart klippa sig och det är JAG som håller i saxen, muhahaha