onsdag 27 maj 2009

Vilken dag

Dagen började med ett leende stort som jag vet inte vad. Vår son är obetalbar. Han har för vana nu att om han vaknar före Molly så kryper han ner i hennes säng (som för övrigt fortfarande är en spjälsäng). Likadant i morse, jag höll på att klä mig när jag hör en duns och går in till barna och frågar vad som hände. Lucas svarade mig: Bekymra dig inte om det du. Han hade slagit i huvudet när han skulle lägga sig bredvid Molly. Alltså han är bara för söt.

Lämnade Molly på Dagis och sedan åkte jag och Lucas ner på Habben. Han hade en date med specialpedagogen och logopeden. Två mycket trevliga tjejer. Lucas ska få en veckotavla där vi ska sätta upp bilder över vad som ska hända alla dagar i veckan så att han lättare ska förstå. Kommer säkert att bli jätte bra. Hoppas bara att han hinner få den innan alla ska ha semester. Blir till att köpa en lamineringsmaskin så vi kan göra lite egna bilder också. Jaja, blir nog bra det där. Sedan så har vi fått tider till hösten när Lucas ska göra en massa tester. I slutet på Juni ska jag ner till logopeden för att få lite information om hur vi ska gå tillväga med Lucas och hans dreglande. Hon hade lite bra knep på lut så det ska bli mycket intressant att höra vad hon kommer med mer.

När vi var klara på Habben så åkte vi ner på stan, in på Skattkistan, Systemet och sedan Remsle och ICA där. Tankade på OK och sedan bar det iväg till 87:ans Grill för lunch. Favorit i repris. ICA Nära fick gästa oss en stund och sedan gick vi på Konsum. Skulle tippa. Ställde oss i kön där och då säger Lucas: Mamma toalett. Så vi rusade till toaletten. Han var jätte kissnödig, tyvärr så hamnade snoppen lite fel utan att jag märkte det så allt rann nerför ena benat och blötte ner byxorna. När han äntligen säger till så går det på tok. Typiskt. Det blidde ingen tippning. Inte kul att stå där med kissbyxor. Får ta det på fredag istället.

Hämta Molly på Dagis och så en sväng på garaget och faxa lite papper.

Har faktiskt inte gjort så mycket mer idag. Middag har blivit gjord och uppäten, barna har badat, tvätt har vikits och tvätt har hängts, diskmaskin har blivit körd och urplockad, barnen har blivit lagda, gubben har blivit nattad, bröstlisten har blivit målad, eldat för varmvatten och nu sitter jag här. Trött som fasen efter en typisk stadsdag med Lucas. Man blir knäckt kan jag lova. Dom som inte tror mig får mer än gärna ta med sig honom på stan någon dag.

Morgondagen bjuder på fem timmar barnfritt. Hoppas verkligen att jag har orken att ta tag i allt som måste göras här hemma. Bra väder hoppas jag också på så man kan göra något ute.

Kricken fick en Skärmtryhäck av Mamma, Pappa och mig i födelsedagspresent så i Torsdags så plantera jag och kära Mamma den. Va vi slet. Hoppas verkligen att den rotar sig och blir stor och fin. Lovar här på heder och samvete att jag INTE ska gödsla den med skogsgödsel. "Råkade" juh döda syrénhäcken Mamma och jag slet med för nåt år sedan.

I morgon kväll kommer det hit en trevlig karl och hjälper oss med elen i badrummet. Hoppas att han tar med sig frugan också för hon går inte av för hackor hon heller.

Fredagen har vi vikt för goda vänner. Det ska grillas och spelas kubb. Det ska juh bli bra väder så det hoppas vi. På lördag åker vi till Nordmaling för påhälsning och grattning av Svägerska. Det om något ska bli väldigt trevligt. Fick en förfrågan om att vara chaufför på lördag när det är den årliga cruisingen. Kunde juh inte lova när vi kommer hem så han fick skaffa en annan chaffis. Typiskt när han äntligen frågar om jag vill köra och så är vi inte hemma. Hoppas att han frågar mig fler gånger för att köra Cadillac är juh inte helt fel. Bara man slipper skruva så ;)

Dags att röja det sista innan klockan blir allt för mycket. Skulle förresten lägga in några bilder men vete fasen va som har hänt för jag fick ingen kontakt med datorn från telefon. Måste be Kricken om hjälp i morgon. Tur att man är ilag med ett datasnille.

Inga kommentarer: