måndag 11 maj 2009

Arbetsförmedlingen...

...där hade jag tid klockan tio. Gick snabbt som ögat iom att jag har jobb from den 8 Juni igen så då var det inte så noga med någonting. Helt otroligt.

Efter det så var jag på Apoteket och köpte mig vitaminer. Fy fan säger jag bara. Så jäkla äckligt. Men jag ska tvinga i mig skiten varje dag. Varför smakar alltid brustabletter och vitaminer apelsin. Vad har dom stackars apelsinerna gjort för att förtjäna ett sånt öde. För inte f-n smakar det apelsin, möjligtvis jäkligt gamla apelsiner. Jaja.

Sedan blev det ett besök hos Kuratorn på Habben där vi gick igenom hur man fyller i vårdbidraget som. Rackarns i min låda vilken roman det kommer att bli när jag sätter mig ner i lugn och ro och renskriver det jag har kluddat ner nu. Vilken tur att dom är så snälla. Pratade även med henne om hur jag känner det, att det ibland känns som att det är mig det är fel på och inte Lucas. Hon förstod precis vad jag menade och sa att alla föräldrar känner så ibland. Tack och tack. Det värmde kan jag lova.

Förlåt Brollan och Ullis att vi inte kom ner igår. Det var jätte gulligt av dig att göra allt besvär så inte Kricken skulle nysa ihjäl sig. Nu var ändå inte Kricken nåt att ha igår efter att ha tagit allergimedicin så det har inte vare kul om vi åkt ner iaf. Vi vill juh komma och rå om Er en hel dag. Vet juh hur mycke Lucas tycker om Er, han gillar Brollan men Ullis har allt det där lilla extra som Lucas gillar. Så förlåt än en gång. Får vi komma en annan gång istället, nån gång när Ni är hemma båda två hela dagen? Vi kanske kan göra både lunch och middag tillsammans och verkligen göra det till en familjeheldag?

Nu är det dags att hämta barna från Dagis. Hoppas att Lucas har glasögon på näsan när jag kommer dit. Är dom inte det så tror jag fasen att jag tänker skaffa honom en hockeyhjälm med visir som han kan ha på Dagis så glasögonen får vara ifred för andra barn.

Inga kommentarer: