fredag 1 maj 2009

Senare på dagen



Molly och Lucas med sin buskompis Tobias i går kväll efter en hel del bus.


Idag har vi varit ute mest hela dagen. Till lunch så gjorde jag upp en lite brasa ute och så grillade vi korv. Mycket uppskattat av barna. Frågade Molly flera gånger om hon ville lägga sig i vagnen och sova lite men fick ett stort nej varje gång. När Peter med familj kom hit och vi hade fikat så satte sig Molly tillrätta i mitt knä och på två röda så sov hon. Har haft jätte kul ute. Har inte gjort ett förbannade dugg mer än att vara med barna och såna dagar måste man få ha. Kan ändå inte rå för att jag har dåligt samvete över allt som blev ogjort idag. Men som någon vis man sagt så "I morgon är en annan dag".


När klockan började närma sig halv fyra så gick vi in. Jag packade duschväskorna och tvättade bort det värsta från barnansikten och händer sedan drog vi iväg till Svärfars för grillning och duschning. Allt mycket uppskattat kan jag lova. Gott som vanligt och trevligt sällskap. Sedan att det var som en gudagåva att få ställa sig i en fullt fungerande dusch är inte fy skam det heller.

Båda barna var övertrött så det räckte i kväll. Fick lov att natta Lucas först för Molly hon var uppe i varv. När jag väl fick henne i säng så sov hon nästan innan hon landa på kudden. Känner att något liknande kommer att hända mig också.

Inga kommentarer: