söndag 10 maj 2009

Hänt mycke nu

Onsdagen var ingen rolig dag. Vaknade med en jävulsk huvudvärk som sedan resultera i att så fort jag rörde mig så kräktes jag. Trodde fan jag skulle dö. Innan Kricken åkte och jobba så ringde jag Mamma och bad henne om hjälp. Hon kom på en gång så jag var bara ensam med barna runt en timme. Den timmen låg jag som i dvala på soffan och barna tittade på tv och lekte lugnt och stilla för en gångs skulle så jag tror faktiskt att dom förstog att deras mamma var dålig.
När Mamma kom hit så gick jag upp och lade mig i ett svalt och kyligt rum. Gud så skönt det var. Hatar migrän. Inte ofta jag har det men nu på två månader så har jag haft det två gånger. Usch. Har inte haft det sedan långt innan jag fick Lucas.
Mamma gjorde middag, tunnpannkaka, sylt och grädde. Det var mäkta populärt hos barna. Molly som man knappt får i någon mat nuförtiden åt jätte bra. Jag hade kryat på mig så pass bra då att jag kom ner och fick i mig värktabletter och en pannkaka. Det fick jag iaf behålla. Att ha försökt tage nån tablett tidigare har bara varit som att kasta vatten i en sjö. Har bara kräkts upp den ändå. Men nu jäklar tänker jag köpa hem nån migränmedicin så jag har om det händer fler gånger. Mamma åkte hemöver när hon såg att det var lugnt med mig så det enda jag behövde göra var att invänta läggning av barn och sen gick jag minsann och lade mig jag också.

Jag var helt slut på torsdagen. Gjorde inte många knop. Jo jag höll på att dö av skräck. Skulle gå ut på bron och hämta in hushållspapper och när jag öppnar dörren så står det en karl där. Jag bara skrek rakt ut och hoppa typ upp i taket. Det var iaf budkillen som kom med våran nya spis och fläkt. HURRA! Kricken koppla in spisen på en gång och i fredags så kopplade han och Svärfar in fläkten. På kvällen sedan barna lagt sig så målade jag sista varvet i badrumstaket.

På fredagen så kom mattläggarn hit och fixade till badrummet så nu är det bara rörkrökarn som fattas och så in med badkaret, toaletten och tvättstället. Sen jäklar i min låda tänker vi börja bada och duscha här hemma igen. Fasen så skönt det känns. Hoppas verkligen att det hinns med innan helgen.

Lördagen så åkte hela familjen till Karolina och Jerker där barna verkligen trivdes. Det blev en traktor tur var för båda två. Efter att vi varit där några timmar åkte vi till Långsele och handla sedan blåste vi till stan och tanka upp bilen och köpte korv på Statoil. Mums när man är hungrig. Kvällen bjöd på jätte gott grillat med tillbehör här hemma i trivsamt sällskap av Svärfars. När vi ätit så ställde jag mig på vedbacken medan resten passade barna. Svärmor gick in och badad barna när det var dags och sedan lade jag dom.

Lucas i traktorn med Jerker

Molly i traktorn med Jerker.
Taskiga bilder men det bjuder jag på.

Och nu är det söndag. Har hunnit vara ute och lekt i sandlådan och stått på vedbacken. Vi är bara inne för att tanka lite lunch och sedan bär det av ut igen. Hade tänkt åka och hälsa på Brollan och Ullis men när hon nu skulle iväg på nåt möte mitt idagen och sedan jobba så kändes det som att vi tar det en annan dag när båda två är hemma hela dagen. Jag menar så vi verkligen får rå om dom utan stress.

Nu ska här ätas och läggas en Molly.

1 kommentar:

Ullis sa...

Jag klev upp kl 7 på söndag morgon för att städa innan ni skulle komma...Marcus o jag hade planerat en fyrhjulingstur eftersom vi hade Mattes vagn här...När jag hade städat klart och huset sken så ringer du.......men,men huset blev ju städat iaf..
Stora kramar till er!!