måndag 18 maj 2009

Mätt i magen och trött


Kökstaket är nu målat. Tack och lov. Hatar att måla tak. Men som sagt, nu är det klart.

Nåt annat har jag inte just hunnit med idag. 5 timmar går väldigt fort när man har fullt upp. Önskar att man fick ha barna på Dagis fler timmar trots att man är utan arbete. Iaf som det är nu med hur mycke jobb som helst här hemma.

Röris har varit här i eftermiddag och börjat uppe i badrummet. Han hann inte klart idag så i morgon vid åtta kommer han hit. Fasen vad jag längtar. Tänker elda järnet i morgon så det finns MYCKE varmvatten.

På tal om i morgon så kommer Madde hit för att pyssla med mig medan barna är på Dagis. Ska även hinna måla panelen om jag inte hinner göra det i kväll. Fullt upp hela tiden.

Igår var hela familjen hem till Mamma och Pappa. Det var juh den 17 Maj och Pappas födelsedag. Kom dit vid tolv och åkte mot Helgum halv sex. Oj så kul barna har haft. Kära Brollan och Ullis kom dit också. Det var så roligt att få träffa dom. Mamma hade gjort god mat och Pappa hade köpt smörgåstårta och vanlig tårta som vi åt tidigare på dagen. Tyvärr kunde jag inte äta smörgåstårtan för det var räkor i den. Typiskt. Men jag lyckades snika åt mig lite garnering och den gick inte av för hackor. Sören och Carita kom strax efter oss och innan dom åkte hem så hängde Sören på sig ett av Pappas dragspel och spelade lite för oss. Molly ville höra Imse Vimse Spindel och Björnen sover så det fick hon göra. Lucas ville höra en brandbilslåt...Sören spelade så det lät som en siren. Det var den enda brandbilslåt vi kom på.

I lördags så höll vi på ute hela dagen. Klippte gräs och donade med bilar. På kvällen så målade jag panel och sedan kollade jag på Mellon. Det sket sig juh för Malena. Väntat iofs. Kul för Norge som vann.

I fredags var jag och barna till stan. Först sjukhuset och provtagning. Medan jag och Lucas var iväg på det så passade Mamma och Pappa Molly. Sedan lämnade jag in bakdäcken till åkklipparn på Jockes. Sedan Systemet och inhandling av vin och Jäger. Efter det Fresks och köp av tak och dörrlister till badrummet. Det har juh varit Övergårdsdagarna i helgen så det fanns några marknadsstånd utanför Fresks. Köpte en kostym till Lucas, munkar till Kricken och varma chips till mig. Barna fick varsin tröja av Mormor. På Lucas tröja står det: Min faster är min bästis så det så. På Mollys står det: Om du tycker att jag är söt skulle du se min mamma.
Tack och lov att man får hjälp när man åker till stan för den här dagen skulle ha barkat iväg åt helvete om jag åkt själv.
När vi äntligen kom hem så åt vi Mellis. När Kricken kom hem så stuva vi in oss i bilen igen och åkte mot Sidensjö. Svänga in på Statoil i stan och köpte korv. Det fick bli vår middag. Var iväg och köpte ett badkar i Sidensjö. Vårat var juh paj. Även om det bara var bilåkning så gjorde vi iaf något hela familjen. Har inte så stora krav bara vi är tillsammans.

Nu blir det förhoppningsvis sista gången för ett långt tag framöver som jag tar fram badbaljan och badar barna på köksgolvet.

Inga kommentarer: