torsdag 14 maj 2009

Skit också

Idag var det meningen att rörkrökarn skulle komma hit. I går kväll när jag rengjorde badkaret så visar det sig att det lossnar stora bitar emalj så det är inget att ställa in i badrummet. Fick tag på ett "nytt" badkar som vi ska hämta i morgon eftermiddag. Så det blidde inge badrum innan helgen. Men men, på måndag kommer röris hit och fixar allt på en gång istället. Tack och lov. Så innan nästa helg så borde vi kunna börja duscha här hemma igen. Men det är väl inte å ge sig fan på.

Idag ska jag på Dagis tidigare och ha samtal med Fröken om våra busungar. Hoppas verkligen att hon har något positivt att säga. Förra gången var det enda positiva Lucas kläder, för bra kläder det hade han jämt. Suck.

Efter Dagis så åker jag och barna ner till Långsele på en gång. Ska panta flaskor innan det blir för mycke igen. Det brukar vara ett problem här att det blir säckvis med pant innan vi ids ta med dom. Inte så kul att stå där med flera säckar och i regel så blir maskinen full så då tar det ännu längre tid innan det är klart. Måste röja av bron också. Fasen vad det blir mycke rat. Nu ligger det en massa emballage där ute efter spisen och fläkten. Kläder som jag skulle gått ut i förrådet med och hängt undan och allsköns pinaler som inte ska ligga på bron utan typ i garaget eller i källarn.

På tal om källarn. Där skulle pannan ha behövt sig en omgång med sotviskan. Det får Kricken göra när han kommer hem. Jag ids fasen inte. Man blir så sotig.

Hade tänkt grundmåla panelen igår kväll men var alldeles för trött för att orka börja med det. Hoppas att jag är piggare i kväll så kanske jag får något gjort sedan barna somnat.

Nä, nu ska här röjas på bron innan jag ska iväg.

Inga kommentarer: