måndag 4 maj 2009

Måndag igen

Hur härligt det än är med dessa lång helger så kan jag inte låta bli att tycka att det är skönt med en hederlig måndag igen.

När barna väl, lite senare än dom skulle, blivit lämnade på Dagis så blåste jag till Långsele för att inhandla den obligatoriska mjölken. Har vi haft möjlighet har jag fan skaffat kor. Mjölkkontot här hemma skulle platsa i nån rekordbok.

Kom hem halv tio och satte igång med att röja upp här hemma. Habben tjejerna ska juh komma i eftermiddag. Vill juh inte att dom ska vända i dörren och säga att dom förstår varför Lucas är som han är. Det kanske dom gör iaf vad vet jag. Inte för att vårat hem är något slott och nu med alla skador överallt defenitivt inte är till sin fördel så kan man juh iaf försöka få det lite rent. Har inga gardiner varken i köket eller vardagsrummet. Ingen idé att hänga upp några innan köket är fixat. Det blir juh bara en massa dubbeljobb.

Häromkvällen satt jag ute på IKEA:s hemsida och drömde mig ett kök. Har jag haft pengar så har jag på stående fot beställt ett. Nu rör det sig inte om mycke pengar men det är iaf mer än vad vi har råd med. Men det skulle vara för hemskt kul om vi kunde sätta upp nya skåp när vi nu ändå ska ut med allt.

Nu sitter jag här och väntar på LillSvägerska, sedan ska jag hämta barna på Dagis. Ska bli intressant att se hur länge dukarna jag lagt på borden får ligga kvar. Jag skulle tro 5 minuter ungefär.

Plocka ur och i diskmaskin ska jag göra nu iaf. Skulle väl ha röjt undan lite uppe också. Fasen vad mycke det finns att göra och så lite tid.

Inga kommentarer: