söndag 31 maj 2009

Jag är knäpp

Jag är nog en av väldigt få som verkligen inte gillar sommaren.
Jag hatar sommaren. Jag hatar värmen, alla insekter och åska. För min del skulle det kunna få vara höst jämt för det är verkligen en årstid jag gillar. Höst och vinter skulle räcka för min del. Ok, ibland har sommaren sin tjusning. Fiska, bada (fast jag är en badkruka och badar ytterst sällan om det inte är i ett badkar eller jäkligt varmt i vattnet i sjön), grilla en ljummen kväll, spela kubb, få tvätten torr på nolltid.
Men överlag gillar jag den inte. Bara godbitarna.
Tur att det finns Beckolja så man iaf slipper myggen, iofs så slipper man alla andra levande varelser också men även det kan ha sin tjusning.
Helst av allt skulle jag vilja vara i Sjöberg hela sommaren. Där kan jag dränka in mig i Beckolja, ha långkalsongerna på mig och sitta ute på sjön för att slippa getingar och knott. Det är livet det.

Men har man barn får man masa sig ut även när det är varmt fast att man inte gillar det allt för mycket.




Men nu ser det ut som t om jag skulle kunna gå ut och må ganska gott för nu kommer molnen. Hurra.

Inga kommentarer: