lördag 30 maj 2009

Bilåkardag

Kricken är uppe med barna och försöker få dom att somna. Klockan är snart elva och vi är inne på omgång två i att försöka få barna att somna. Jobbig men kul dag med mycke att smälta i kväll är väl orsaken till att dom inte sover ännu.

För det första så sov barna lääänge i morse så vår tidsplan på att åka vid tio sket sig totalt. Kom iväg vid elva. Kom upp till Vikkan vid ett-tiden typ. Har fått mycke god mat och tårtor. Super god smörgåstårta och goda sallader. Barna har knappt ätit något för dom har varit så uppe i varv. Molly har vi iaf fått i välling. När vi åkte hemöver igen så hade vi tänkt svänga in hos Peter och Liselott men det vart för stressigt och sent. Var in på Burger King och köpte hamburgare som vi åt i bilen. Lucas hade somnat men vakna när vi stannade. Då var han hungrig, tror inte han söla någonting utan allt hamna i magen.

När vi kom hem tyckte Lucas att det var en super bra idé att hälsa på Janne och Maud, så fort han klev ur bilen drog han iväg som en avlöning bakom garaget och sen ner till grannarna. Det var bara för oss andra att haka på. När vi väl kom hem igen så tänkte vi att det här kommer bli lätt. Barna äter kvällsfika och sedan somnar dom som små ljus. Så fel vi hade. Gav Molly gröt som hon knappt rörde. Gick upp och lade henne. Lucas och jag satte oss med pop-corn framför Robinson och när det var slut så gick jag upp med honom. Molly var vaken än. När jag försökt i dryga halvtimmen och det inte gick att få dom i sömn så gick jag ner med båda två och lämnade dom i sin faders trygga famn medan jag gick ut och hämta in tvätten.
Gjorde välling till Molly och när hon ätit upp den så tog Kricken med sig barna upp för nattning. Kom ner för någon minut sedan och tala om att Lucas ligger i sin säng och sover men Molly vägrar lägga sig men har somnat sittande i sin säng. Dom är för söta.
I morgon är det jag som ställer klockan på sju och väcker barna så dom vänder tillbaka dygnet igen.

Förresten så tycker jag att helt fel person vann Robinson. Jarmo är den ende av årets deltagare som skulle ha klarat av att överleva på en öde ö. Men så här är det väl alltid. Det är inte vem som skulle ha klarat vad utan vem som är mest omtyckt.

Nu tänker jag fasen gå å lägga mig.

Vilket fint väder vi har haft idag. Är det typ samma i morgon så åker poolen fram fortare än kvickt.

Nattis

Inga kommentarer: