fredag 29 maj 2009

Fredag igen

Att veckorna ska gå så himla fort. Helt otroligt. Nu har jag bara en vecka kvar innan jag börjar jobba igen. Det känns himla bra måste jag säga. Skönt att det bara vart ett kort uppehåll innan det drar igång. Man får vara glad för det lilla.

Dagen började vid sex-tiden. Lucas hade krupit ner i Mollys säng som vanligt nuförtiden. Gick in till barna och lyfte över Lucas till hans säng å sade åt honom att lägga sig och sova ett tag till. Kors i taket, båda barna och jag somnade om och vaknade halv nio. Det var inte igår som man fick sova så länge. Skönt var det men dagen känns så förstörd på något vis när man sover så länge. Nu är det väl inte länge iofs men för en annan en så var det som en evighet. När man är van att kliva upp vid halv sju sju i vanliga fall så gör dom där timmarna ganska mycke. Allt idag vart som förskjutet, frukosten, lunchen och mellis men vad gör det. Huvudsaken är väl att vi äter. På förmiddan så åkte jag och barna till Långsele och handla inför kvällens grillning. Hoppas bara att det inte börjar regna nu. Solen har gått i moln för länge sedan och det blåser. Blir till att sitta inne och äta. Men det spelar väl ingen roll vart man sitter bara man får mat i magen.

Eftermiddan har gått i matens tecken. Har fixat allt som ska grillas och gjort kalops. Kan vara bra att hitta en låda i frysen om man har ont om tid någon dag. Måste låna köttkvarn av Mamma och Pappa också. Funderar på att åka hem till dom på Söndag när det är Morsdag så då kan jag låna den då. Barna är juh på Dagis till veckan och det finns inget inplanerat så då kan jag juh ställa mig och mala kött och laga till en massa mat medan dom är borta. Har bara två påsar köttfärs kvar så det blir välkommet med lite färs. Så det lär juh bli en hel del köttbullar, järpar, köttfärssås och säkert några köttfärslimpor. Mums. Tror att jag ska ta in några köttben också och koka. Kricken gillar inte kokkött men det gör jag. Måste köpa hem några kålrötter och mer morötter. Får väl göra en stor stöpa med köttsoppa för det gillar han iaf.

Nu väntar vi bara på att våra gäster ska komma. Tänkte spela kubb sedan vi ätit. Lucas springer hela tiden till dörren och frågar när kommer Niklas :)

Kricken gick upp och vilade en stund. Jobbig dag och vecka. Men det är snart semester så då får han juh "vila" upp sig. Ja jag skriver "vila" för inte är det någon vila att vara hemma med dom här två vildbasarna. Men han slipper juh iaf sitta i en lastbil och kuska land och rike runt.

Igår kom det förresten ett paket med posten. Modo stövlar till båda barna :)

Inga kommentarer: