torsdag 25 juni 2009

Varmt

Dagen började med allmän uppstigning kvart över sex. Lucas lyckades klämma ur några dropp i röret som skulle inlämnas idag. Han fick sin medicin och en halv mugg med mjölk. Pulade på hemma här och så vid åtta åkte vi och hämta Madelene. Tack och lov att hon kunde följa med oss idag. Ner på provtagningen där det inte alls gick att få nåt blod av Lucas i armvecket eller handryggen. Jag som kletat dit dyra Emla-plåster. Så mycke för det hade jag. Det blev till att sticka honom i fingret och klämma ut blod den vägen. Men han var faktiskt jätte duktig. Klart han knorra lite/mycke men va fasen.
Sedan bar det iväg ner på Wästerlunds för att inta dagens frukost. Lucas fick välja smörgås själv och då valde han en ost och salami macka. Han åt upp nästan hela, det var bara lite bröd kvar som han inte orka men allt pålägg åt han upp. Molly fick dela leverpastejsmörgås med mig. Hon åt inget pålägg men hela mackbiten. Till efterrätt åt vi en chokladboll för att få upp blodsockret lite :)
Nipoptik hade inga grejer hemma så därifrån fick vi gå med outrättat ärende. Sko-Time fick förse Lucas med Foppisar, Molly med ballerinaskor och Monica med äkta Foppisar. Hade sån tur att jag fick dom hundra kronor billigare bara för att jag har ett sånt där rabattkort. Hurra.
Åkte upp på Österåsen och handlade blommor till ampeln på garaget och till ringen bredvid bron. Det blev så fint så. Handlade gjorde vi också innan vi åkte hemöver. Mjölk måste man juh ha.

När vi skjutsat hem Madelene så for vi in på Garaget. Kricken stog och tvätta lastbilen när vi kom så då gick vi in och hälsade på Svärmor/Farmor. Chefen bjöd på bullar och dricka, han blev rätt så poppis hos barna. När Kricken tvättat klart så tog Lucas sin bilstol och så vart det lastbilsåkning med Pappa. Jag och Molly följde efter i Saaben för att hålla reda på Lucas medan Kricken lasta upp. När jag såg att han höll på vara färdig så gick jag och lillgrabben ur bilen och tittade lite på virket som låg där efter vägen. Helt plötsligt kommer det ut en skotare ur skogen. Lyckan var fullständig för Lucas då. Han hoppade och skrek så jag trodde armen jag höll i skulle gå ur led. När Kricken stämplat virket så fick Lucas åka hemöver med honom. Han blev inge glad när han fick lov att hoppa av här nere vid vägen. Men det gick över ganska snabbt när han insåg vad det skulle bli till middag idag.

När vi vräkt i oss spagetti, köttfärssås och vitlöksbröd så gick jag och barnen ut och grejade på lite. Vattnade våra nyinköpta blommor, hängde tvätt, lekte i sandlådan, gungade och drog bort ogräs lite överallt. Efter ett välbehövligt bad så somnade både Molly och Lucas rätt omgående. Jag fick se Ernst och sedan har jag dammsugit, torkat golv, hämtat in tvätt, plockat undan i köket, eldat och nu satte jag mig här för att betala räkningar och då går det fan inte att komma in på sidan. Jag blir tokig. Ska prova igen nu när jag är klar med det här och sedan tänker jag lägga mig och sova. Känner att jag behöver det.

1 kommentar:

Anneli sa...

Fullt upp hela tiden, ser jag!

Vi har inte anmält oss - än - har varit så mycket att när jag väl kommit på att jag ska ringa är klockan efter 22. Fixar det på söndag! Är det ngt annat ni behöver hjälp med innan?

Den där Red Velvet ska jag göra, så fort vi har egna "gubbar" i landet - det kan du skriva upp!