måndag 29 juni 2009

Mammas köttbullar

Jo jag överlevde även gårdagn och dagen som varit. Var inte fullt lika hett i går tack vare att det blåste lite.

Ett tag efter att jag kom hem i går eftermiddag så kom Mamma och Pappa hit. Min kära Mamma hade gjort köttbullar och tagit med sig mandelpotatis. Så jag ställde mig och rev morötter till morotsstuvningen och Mamma skalade potatis. Medan vi gjorde det så skruvade Pappa och Kricken ihop Lucas present. Men så glad pojken blev. Han har fått en egen rutschkana. Ögonen blev stora som tefat och ansiktet sprack upp i ett sånt där alldeles underbart Lucasleénde. Vet inte hur många gånger han klättra upp och åkte nerför. När middagen var klar fick vi dra in barnen. Tack och lov så åt båda med god aptit. Mormors köttbullar är goda. Efter maten så plockade Mamma fram en prinsesstårta, och gissa om Lucas blev glad när han såg att tårtan var GRÖN. Han åt tre stora bitar, Molly fick i sig en liten. När jag sedan frågade honom vad som varit bäst under dagen så var svaret klart och tydligt. Presenten från Morfars och den gröna tårtan.

I kväll blev vi ovänner. Jag var tvungen att gå på toa och när jag sitter där så hör jag hur barnen gör något. Skynda mig så gott det gick och när jag kommer in i vardagsrummet så ser jag en sönderriven bok från MIN bokhylla. Har sagt åt dom så många gånger att dom inte får hålla på med mina böcker. Men det är svårt för klåfingriga småtroll. Det slutatde iaf med att båda barnen kramade mig något hemskt och sa förlåt så innan det var dags för nattning var vi vänner igen.

I morgon är jag ledig. Måste till staden och gå till Optikern med Lucas glasögon...igen. Får eventuellt sällskap men av vem är ännu en fråga. Har två kandidater på g så vi får se vem av dom som känner sig sugen på lite stadsvandring. Skulle ha fått tag på en ny hatt till Molly också.

Nu tänker jag chocka kroppen genom att gå å lägga mig före elva. Ja iofs så ligger jag inte i sängen än och känner jag mig själv rätt så blir nog klockan närmare tolv även denna kväll. Men ett tappert försök kan jag juh ge mig på.

Men just det ja. I morse när klockan ringde och jag klivit upp så kollad jag in hos barnen. Båda sov i sina sängar. Gick ner och gjorde morgonbestyr och så när jag kommer upp för att väcka barnen så ligger inte Lucas i sin säng. Under tiden jag var nere som bara var några minuter så hade han hunnit kliva upp, klättra ner i Mollys spjälsäng och hunnit somna om där bredvid henne. Men så söta dom var nerklämda båda två där. Det var för tidigt på morron för att jag skulle tänka på att hämta kameran, det kom jag på först när det var för sent. Typiskt.

2 kommentarer:

Anneli sa...

Har vi lyckats missa att gratulera på födelsedagen - nu igen?!?!

Här kommer sena Gratulationer och födelsadagskramar i massor från oss i Landön!

Carola sa...

Storkillen vill ju mysa med lillasyster, det är ju bara för gulligt!

Vad skoj att han var nöjd med sina dag!

Hoppas allt är bra med er!

Kram