fredag 19 juni 2009

Glad Midsommar


Den vänstra tårtan är en Red Velvet Cake med Jordgubbar och den högra är en Marängtårta med frosting och jordgubbar emellan och grädde, jordgubbar och chokladsås på toppen. Hoppas verkligen att dom går att äta men om inte annat så SER dom goda ut.

Ser iaf ut som att det blir ganska bra väder idag. Men det är väl inte till att hoppas på för mycket. Kan ge mig fasen på att så fort vi sätter oss och ska äta så börjar det hälla ner från himlen. Men det är väl typisk svensk midsommar det.

Igår var jag till tandläkaren, 1078 kronor och en tand fattigare. Kan säga så mycket som att det kändes inte ett förbannade dugg. Jag fattade aldrig att han drog ut tanden. Har i minnet att det brukar knaka och braka som fasen när man drar tänder men så icke denna gång. Så nu är all visdom borta, inte för att jag någonsin haft någon men man kan väl få skryta lite. Efter att jag var klar hos tandis så for jag och tankade bilen, tack och lov så slipper man prata så mycket på macken. Åkte ner på stan och in på Apoteket där var jag tvungen att prata. Jag lät som ett fyllo och hade svårt att få fram orden. Förklarade att jag var helt bedövad i käften efter tandurdragning så dom inte skulle få några dumma idéer. Gick in på Kapp-Ahl sedan och köpte byxor och strumpor till Lucas och en dress + kofta till Molly. Dom har sina nya kläder på sig idag och är så söta så, riktigt midsommarfina. I alla fall så for jag upp på Remsle och handla som fasen men var ändå tvungen att åka in på ICA i Långsele och handla mera. Lucas bestämde maten igår så det vart stuvade makaroner, korv och bacon. Var så hungrig efter att inte ha fått äta något på flera timmar så det var riktigt gott faktiskt.

På kvällen igår sedan barnen somnat så ställde jag mig och bakade tårtbotten och gjorde frosting. Tvättade kläder gjorde jag också. Pratade med Mamma och Pappa igår kväll flera gånger och så även idag. Dom är i Sjöberg nu. Jag är INTE alls avis. Klart som f-n att jag är. Skit också att jag ska jobba i morgon annars har vi åkt upp vi också. Men nu är det som det är. Det blir så klart trevligt att vara hos Svärfars i kväll men som alla vet är Sjöberg bäst :)


Jamen just det ja. Igår gick jag och barnen ner till vägen och fick åka lastbil med Kricken bort på garaget. Mycket uppskattat. Sedan att knöka in sig hela familjen i Fiestan är en syn för gudar. Det ser ganska så komiskt ut kan jag lova.




Lucas och Molly i badet. Tänk att det kan vara så kul att bada :)

Glad Midsommar önskar vi i familjen Hedström/Byström Er.

1 kommentar:

Anneli sa...

NU bara måste jag få recept!!! Maila , please!! Red velvet....??

Som vanligt hann vi inte äta upp jordgubbarna på midsomamrafton, så jag gjorde det enkelt för mig och svängde ihop en "Pinocchiotårta" med jordgubbar till oss på midsommardagen och bjöd ner grannarna. Tyckte själv att den blev väl söt, men den tog nog slut på en gång i alla fall...