onsdag 3 juni 2009

Nu börjar det kännas verkligt.

Idag har vi haft besök av P-J, prästen. Vi har diskuterat hur och vad vi ska göra den 22/8. Vet inte om jag minns allt för med dessa barn man har så är halva hjärnan hela tiden upptagen med vad dom gör och den andra halvan försöker ställa vettiga frågor. Svårt för en annan en som har två hjärnceller. Som vanligt så åker papper och penna fram för att åtminstonde ha någon koll på vad som sagts och gjorts. Det känns iaf bra det här måste jag säga. Våra önskemål föll i god jord så nu kör vi så det ryker.

Nu är det bara lite småfix kvar innan det är dags. Skor till mig, Molly och Lucas, strumpbyxor till Molly, lite hårgrejer och sen är det bara att tuta och köra. Ja, maten är inte klar än men jag har koll på den så det här blir nog bra. Huvudsaken är att vi får vara med våra nära och kära och att alla får det trevligt. Sen kan man juh hoppas på bra väder också.

I morse så blev vi väckta av Pappa som kom in en sväng. Då var klockan närmare halv nio. Lucas var upp en stund vid sex-tiden men då sade jag åt honom att lägga sig igen och det gjorde han. Skönt att få sova ut en morgon. Roligt att Pappa kom. Han hade vare med grejer till några jobbarkompisar och hade ändå vägarna förbi. Fick inte bjuda honom på någonting men som sagt det var kul att han kom. På lördag ska han visst upp till Holger och fixa med hans skorsten. Mamma hade väl tänkt följa med och umgås med Faster Ragny under tiden men nu tänker hon vara hemma för det är så mycket som ska göras. Undra om man kan lura hit henne kanske? Jaja, vi får väl se.

Vi har hur mycke som helst som skulle ha gjorts här hemma. Får verkligen hoppas att vi hinner så mycke som möjligt i helgen för sen börjar juh jag jobba och jag jobbar typ varje helg hela sommaren. Vete fasen hur vi ska hinna få till något kalas för Lucas men på nåt vis så ska det gå. Har juh lovat honom ett kalas. Den dag han fyller år så jobbar jag. Typiskt. Kricken fyller juh 30 också. Men han får ingen 30-års fest. Den bakas in i något annat skoj.

Nä, det är väl bäst att man börjar med middan. På tal om middag så gjorde jag en supergod köttsoppa igår. Mums. När jag gick i ettan eller om det var tvåan så fick jag sitta kvar i matsalen tills jag hade ätit upp all köttsoppa som mattanterna lagt för mig. Fick sitta ända tills fem-sexan kom in och även sedan dom gått. Jag satt där och pinade i mig köttsoppan tills den formligen rann ur öronen på mig. När det äntligen var tomt på tallriken och jag ställt undan den så sprang jag ut ur matsalen och kräktes som fan på trappan ute. Efter det så kunde jag inte ens känna lukten av köttsoppa, jag fick ont i huvudet och mådde allmänt risigt. Men nu på "gammeldagar" så har jag börjat äta den igen och tycker faktiskt att det är gott. Bara jag får kallklimp till. Hur många är det inte som har liknande upplevelser från matbespisningen?! Dom ställde till en hel del våra kära 80-tals mattanter. Leverbiff kan jag inte äta än i denna dag, dom var gröna och luktade inte gott. Usch.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mums med köttsoppa

Anneli sa...

Vi längtar och kommer och tar med kameran!!