fredag 26 juni 2009

Torkarväder

Tvättar julgardiner för fullt. Brukar alltid lämna dom i en säck för att sedan tvätta dom såna här dagar istället för att tvätta dom på vintern. Dom luktar så mycket godare när dom fått hänga ute på tork en varm sommardag.

Tog hjälp av grannjänta tidigare så jag fick fylla barnens bassäng. Så här har det badats, druckits saft och ätits Mariekex. Nu gick vi in och uträttade lite grejer så snart ska vi gå ut igen. Försöker så gott det går få lite färg. Lär väl sluta med att jag har brännt mig något alldeles kopiöst. Men det får man väl stå ut med.

Bara Kricken kommer hem ska jag blåsa till Långsele, tanka upp en dunk bensin till åkklipparn, köpa Aspen bränsle till röjsågen och handla upp mig på mannagryn och lite olika krämsorter. Kräm är bra på sommaren. Ställde mig i morse och tänkte göra klappkräm men mannagrynen hade gått ut för två år sedan så dom ville jag INTE använda. Använder inte så mycke av den varan med andra ord. Ingen i familjen är direkt några grötätare.

Nä, dags för utgång

Inga kommentarer: