fredag 5 juni 2009

Jaha, fredag igen

Fasen vad fort den går. Tiden alltså.

Jag håller på att få ett bryt över mina barns matvanor. Inget duger längre. Lucas ska jag inte klaga på egentligen. Men Molly. Igår hade ingen av dom ätit något på Dagis. Inget duger för fröken fisförnäm. Äter vi makaroner och korv så sitter hon och plockar ut korven för inte går det att äta pasta heller. Ingen pasta duger. Äter vi köttbullar så ska hon ha gelé och då äter hon bara den. Man blir inte direkt mätt på enbart gelé. Som det är nu så får barna äta ensamma för man har ändå inte tid att äta själv för att dom bara sitter och fjantar sig. Igår på Dagis var det Pytt i Panna. Vet sedan tidigare att Lucas inte klarar av det så det är tillsagt att han ska ha annan mat. Jo, han fick det igår men dom hade ändå testat med några skedar pytt. Dumt. För när dom sedan ser att det inte funkar för honom så ställer dom fram köttbullar och potatis men då hade han redan fått äckel känslor så då kunde han inte äta det heller. Gissa om båda var superhungriga i går när jag hämta dom. Dessutom så for vi och handla direkt efter Dagis så Mellis blev juh senare än vanligt. Men då smällde dom i sig tre mackor var, stora mjölkglas och en banan. Om Molly fick så skulle hon bara äta välling. För det går iaf i henne. Pannkaka är inte heller så poppis. Men det är väl någon period dom har. Barn brukar väl få såna emellanåt. Jag hoppas att det går över fort som fasen för så här vill jag inte ha det längre. Mat ska ätas. Men just det ja. Molly har juh börjat med en sak som inte är allt för kul. Duger inte maten så åker tallriken i golvet eller också sitter hon och kastar ner mat på golvet. Dumheter.

Fick precis ett väldigt trevligt telefonsamtal. Jag är bortbjuden idag. Måste bara väcka Kricken och tala om det för honom. Skulle ha ställt mig i duschen också. Nu har jag iaf fått skriva av mig lite om mina barns matbestyr.

2 kommentarer:

Anneli sa...

Minns inte att vi haft sådana bekymmer - mer total matvägran i några dagar då. Eller så har jag förträngt. Nu äter de i stort sett allt utom svamp och dessutom med god aptit.

Men, har en svag, svag förnimmelse av ett minne av en liten kusin som inte var så där våldsamt förtjust i allt som sattes fram på bordet...

Monica sa...

Nu förstår jag inte vad du menar ;) Skulle JAG har varit lagran när det gäller mat. Måste ta mig för någon annan. Jag åt iaf Mammas mat vad jag vill minnas, det tog kanske bara liiite lång tid för mig. För övrigt så åt Lucas jätte bra idag till middan. Molly åt bara kasslern fast hon kalla det för korv och funkar det för henne så får allt vara korv för min del bara hon äter :)