onsdag 24 juni 2009

Bara 6 månader kvar till Jul

Molly på promenad

Lucas på bushumör

Lucas och Johnny

Molly med sina midsommarblomster


Jodå, Midsommar gick inte av för hackor, inte heller mina tårtor och då helst Red Velvet Cake med Jordgubbar. Snacka om supergott, om man nu får skryta :)
Vi åt supergod mat som gör att man nu längtar till Jul så man får äta alla dessa sillar igen som Svärfar är så suverän på att göra. Det spelades Kubb och surrades, en mycket trevlig kväll i glada vänners lag. Kom hem strax efter nio och då var våra barn så trött. Gick riktigt bra att få dom i säng, trodde inte det med tanke på övertröttheten som var enorm.

Midsommardagen började jag att jobba halv tolv. Gick bra men jag var trött.

I söndags så körde jag och barnen in all ved som var kvar i veboa så nu är det tomt där. Bara till att börja om från början och fylla den igen.

Har jobbat måndag, tisdag och idag onsdag. Är ledig i morgon och på fredag. Klockan åtta i morgon ska vi hämta Madelene och blåsa iväg till stan. Lucas ska lämna ett gäng prover. Sedan blir det fika, skulle tro på Wästerlunds, Nipoptik för att rikta Lucas glasögon än en gång och sedan Sko-Time för inköp av sommarskor till busungarna. Mathandling finns också med på morgondagens schema.

Kricken har varit och fiskat i kväll med Erik. Dom hade fått några gäddor. Usch. Bara dom inte tar hem dom så är jag nöjd. Jag vill också fara och fiska.

På tal om fiske så hade Mamma och Pappa vare ut en sväng på Skansnässjön nu när dom var uppe. Kommer inte ihåg om dom fick något så här på rak arm.

Nä en filtallrik på det här så kan man lägga sig sedan.

Inga kommentarer: